Kreatinas – kas tai?

Teksto dydis:

2024-04-26 14:11

REKLAMA

Kaip bebūtų, kreatinas gali būti naudingas ne tik tiems, kurie intensyviai sportuoja. Jei susidomėjote, kaip tik šiame straipsnyje ir aptarsime, kas yra kreatinas, kokia nauda jis pasižymi, kaip pasirinkti kreatino papildus, kurie būtų tinkamiausi jums, bei kaip juos vartoti. 

Kas yra kreatinas?

Kreatinas yra organinis junginys, organizme natūraliai gaminamas iš trijų aminorūgščių: arginino, metionino ir glicino. Jo galima rasti raumenų ląstelėse, o taip pat nerviniame audinyje, kraujyje. Kreatinas atlieka svarbų vaidmenį, gaminant energiją, ypač atliekant didelio intensyvumo, tačiau gana trumpos trukmės pratimus, tokius kaip svorių kilnojimas. Nors žmogaus organizmas kreatiną sintetina iš minėtų aminorūgščių, taip pat jo galima gauti ir su tam tikrais maisto produktais, pavyzdžiui, kiaulienos, jautienos ar žuvies patiekalais, arba jo kiekį organizme galima padidinti specialių papildų pagalba, kurių sudėtyje yra kreatino. 

Kokia nauda pasižymi kreatinas?

Kreatinas žmogaus organizmui teikia tikrai didelę naudą. Jis yra svarbus ne tik intensyviai sportuojantiems, norintiems pasiekti geresnių rezultatų, bet ir kiekvienam iš mūsų. Jei įdomu, susipažinkime, kokia nauda pasižymi šis organinis junginys:

  • Didina raumenų masę. Kreatinas gali reikšmingai padidinti žmogaus raumenų masę, kadangi jis skatina baltymų, sukuriančių naujas raumenų skaidulas, susidarymą. Negana to, kreatinas gali prisidėti ir prie didesnio vandens kiekio raumenyse, kas taip pat skatina raumenų baltymų sintezę.

  • Didina ištvermę. Kreatinas padidina žmogaus organizmo gebėjimą greitai išgauti energijos. Visa tai prisideda prie geresnių treniruočių rezultatų, suteikia ištvermės ar gali padidinti kasdienį energijos bei darbingumo lygį. 

  • Pagreitina atsistatymo procesą. Taip pat kreatinas padeda pažeistoms raumenų ląstelėms greičiau atsistatyti, kadangi jis papildo glikogeno atsargas. Tokiu būdu galima greičiau grįžti prie tokio paties intensyvumo treniruočių.  

  • Padeda kovoti su neurologinėmis ligomis. Tyrimų rezultatai rodo, kad kreatinas yra itin veiksmingas, norint pagerinti protinę veiklą, ypatingai atliekant tas užduotis, kurios reikalauja geros reakcijos ir koncentracijos. Be to, jis yra pasitelkiamas, kovojant su Alzheimerio liga, epilepsija, Parkinsono liga, išeminiu insultu ir kita. 

Taigi, kaip galite matyti, kreatino nauda yra išties labai didelė. Būtent dėl to šis papildas gali praturtinti kiekvieno žmogaus, ne tik intensyviai sportuojančio, dienos racioną. 

Kreatino papildai – kaip išsirinkti?

Jei norėtumėte įsigyti kreatino papildus, labai svarbu juos pasirinkti teisingai. Pirmiausia, atsižvelkite į tai,  kokia yra kreatino forma. Viena populiariausių yra kreatino monohidratas. Ši jo forma yra laikoma standartu, yra saugi vartoti bei turi gana paprastą struktūrą, todėl greitai prisotina raumenis ir yra itin veiksminga. Taip pat galimas ir kreatino etilo esteris, tačiau, tyrimų duomenimis, jis nėra toks efektyvus kaip kreatino monohidratas ir gali lengviau virsti kreatininu, kuris yra skilimo produktas. 

Atkreipkite dėmesį ir į tai, koks yra kreatino grynumas bei kokybė. Rinkitės tokius papildus, kurių sudėtis yra aiškiai nurodyta bei kuriuose nėra nepageidaujamų priedų, pavyzdžiui, cukraus ar kofeino. Tokiu būdu galėsite aiškiai žinoti, ką ir kiek vartojate. 

Turėkite omenyje, jog kreatino papildai gali būti kapsulių arba miltelių pavidalo. Milteliai yra dažniausias pasirinkimas tarp pirkėjų, kadangi įprastai juos galima maišyti su vandeniu, sultimis ar dėti į įvairius daržovių bei vaisių kokteilius. Visgi, kapsulių vartojimas gali būti patogesnis tiems, kurie nenori matuoti dozių ar maišyti miltelių. 

Galiausiai, nusistatykite aiškų biudžetą, kurį norite skirti kreatinui. Papildų kaina gali skirtis, priklausomai nuo to, ar tai milteliai, ar kapsulės, koks yra jų gamintojas bei koks yra jų kiekis. Jei domina kokybiški kreatino papildai geromis kainomis, didelį jų asortimentą galite rasti, užsukę į šią nuorodą - https://pigu.lt/lt/sportas-laisvalaikis-turizmas/laisvalaikis/maisto-papildai/kreatinas

Kreatino vartojimas

Priešingai nei proteinas , kreatinas turėtų būti vartojamas pagal tam tikrą, nustatytą tvarkaraštį, sudarytą pagal jūsų rutiną. Galimi du variantai: lėtas kreatino atsargų papildymas arba greitas įkrovimas. Pastarasis būdas yra itin aktualus aktyviai sportuojantiems, kai norisi pasiekti geresnius rezultatus ar padidinti treniruočių intensyvumą. Tokiu atveju kreatino miltelius reikėtų vartoti keturis kartus per dieną po 5 gramus maždaug 5-7 dienas. Po šio laikotarpio dozę reikėtų sumažinti iki 3-5 gramų per dieną. 

Tuo tarpu, jei pasirinksite lėtą kreatino atsargų papildymą, per dieną rekomenduojama suvartoti 5-10 gramų kreatino. Geriausia jį vartoti po treniruotės, kadangi tuomet organizme yra išskiriami raumenų augimą skatinantys hormonai. 

Kaip bebūtų, kad ir kuris vartojimo būdas jums atrodo priimtinesnis, visuomet perskaitykite vartojimo rekomendacijas, pateiktas pasirinkto produkto etiketėje. Kiekvieno papildo rekomenduojama dozė gali skirtis!

REKLAMA

Komentuoti