Kas padeda sulėtinti senėjimo procesą?

Teksto dydis:

Kas padeda sulėtinti senėjimo procesą?

2023-12-18 13:24

Kas yra ilgaamžiškumas? Dažnas jį supranta tik kaip ilgą gyvenimo trukmę. Tačiau tai nėra tik ilgas gyvenimas amžėjant, o svarbiausia – kupinas sveikatos, kokybiškos veiklos gyvenimas, kurį gyvena garbingo amžiaus, fiziškai ir mentališkai sveiki asmenys. Tai ilgas ir visomis prasmėmis kokybiškas gyvenimas, kuriame esi geriausia savęs versija. Kaip to pasiekti?

Pasak „AUM Wellness Clinic“ kineziterapeutės Jolantos Urbonienės, amžėjimas arba organizmo senėjimas, žinoma, yra natūralus procesas, tačiau visgi verta žinoti, kas jį spartina. Ji išskiria keturis pagrindinius faktorius, spartinančius senėjimą. Tai:

  • nepilnavertė mityba,
  • fizinio aktyvumo stoka
  • miego trūkumas
  • stresas.

„Visi šie veiksniai genetiškai ir fiziškai spartina kūno senėjimą bei didina riziką susirgti širdies ligomis, osteoartritais, demencijomis ir kitomis ligomis“, – teigė specialistė.

Ar įmanoma prailginti savo gyvenimo trukmę? Pasak kineziterapeutės, anksčiau žmonės gyveno iki 40 metų, dabar vidutinė gyvenimo trukmė – kone dvigubai ilgesnė: „Senėjimo veiksniai dabar yra geriau suprantami, tad kodėl gi nesitiki, kad mokslo pažanga gali leisti mėgautis oria senatve? Norint, kad šiandien būtų gerai, reikėjo daug padirbėti vakar. Kad būtų gerai gyventi po 30–40 metų, taip pat reikia įdėti pastangų ir jėgų šiandien ar jau prieš 10–20 metų“.

Ką daryti, norint pasistengti sveikai amžėti?

Pirmiausia, anot J. Urbonienės, būtina priimti sprendimą – ar norime sveiko amžėjimo, būnant maksimaliai sveiku, ir ar tai motyvuoja. Priėmus sprendimą, lieka apsibrėžti prioritetus, teisingai paskirstyti laiką ir kitus resursus, esant galimybei, rekomenduotina kreiptis į specialistus.

„Visada būtina žengti pirmus aktyvius žingsnius tikslo link – aktyviai ir teisingai suplanuoti dienotvarkę, pakankamai laiko skiriant poilsiui ir saugiai aktyviai fizinei veiklai. Tinkamai pasirinkti fizinius krūvius visada gali padėti kineziterapeutas. Tai, kad reikia ir sveika sportuoti, žinome visi, tačiau padedant specialistui skirdami tiek pat laiko fizinei veiklai, visada turėsime daug geresnius ir greitesnius rezultatus, prižiūrima fizinė veikla bus efektyvesnė, padedanti išspręsti, jaučiamus skausmus ar diskomfortus, – patarė kineziterapeutė J. Urbonienė. – O mitybos korekcijai gali padėti gydytojai dietologai ar dietistai. Tinkamas einamųjų užduočių pasiskirstymas, efektyvus laiko naudojimas – visa tai padės būti sveikam, produktyviam ir darbingam“.

Koks yra genų vaidmuo ir kiek pats žmogus savo gyvenimo būdu gali prie to prisidėti?

Mūsų ilgaamžiškumą lemia genetinių, aplinkos ir gyvenimo būdo veiksnių sąveika. Šie trys dalykai, pasak pašnekovės, veikia mūsų kūną ląstelių ir molekulių lygiu. Kiekvieno žmogaus genetinis kodas yra įrašytas į kiekvieną kūno ląstelę ir gali nustatyti mūsų riziką susirgti tam tikromis psichikos ir fizinėmis ligomis bei sutrikimais. Tačiau genetika, anot jos, lemia tik 25–35 proc. ilgaamžiškumo.

„Mokslininkai mano, jog šis skaičius gali būti netgi gerokai mažesnis, bet tyrimai dar to nepatvirtino. Likusią dalį sudaro mūsų gyvenimo būdas ir aplinka, kurioje gyvename, jie gali tiesiogiai paveikti mūsų genetiką. Kiekvieną dieną mes kaupiame žalą ląstelių ir molekulių lygiu dėl savo gyvenimo būdo ir aplinkos. Kai žala kaupiasi, mūsų kūnai pradeda keistis ir mes pradedame jausti šalutinį amžiaus poveikį, pavyzdžiui, energijos trūkumą, skausmus ar sulėtėjusį gijimą. Galiausiai žala pasiekia tašką, kai ištaisyti kūnui žalos organizmas nebegali ir kūnas pradeda senti“, – paaiškino J. Urbonienė.

Nors genus ir aplinką kontroliuoti sunku, yra tam tikrų veiksmų arba „ilgaamžiškumo intervencijų“, kurių, pasak kineziterapeutės, galime imtis, kad apsaugotume savo sveikatą ir ilgaamžiškumą.

Pagrindiniai veiksniai yra miegas, sveika mityba ir fizinis aktyvumas. Suaugusiam žmogui kokybiško miego reikėtų apie 8 val. Prastas, trumpas miegas sutrikdo normalią smegenų funkciją, blogina koncentraciją, atmintį bei kognityvinius gebėjimus, didina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, depresija. Miego deficitas ir netinkama mityba didina organizme alkio hormono išsiskyrimą, dėl kurio rizika nutukti suaugusiam žmogui padidėja iki 89 proc.

J. Urbonienės teigimu, nutukimo ir širdies ligų paplitimas sulig amžiumi vis didėja. Pakankamas miegas, taisyklingas maitinimasis ir optimalus fizinis krūvis gali sumažinti šių ligų atsiradimą ir padarinius.

„Optimalus kalorijų kiekis bei daug maistinių medžiagų, antioksidantų, skaidulų turintis maistas ir pakankamas išgeriamo vandens kiekis užtikrintų visų organizmo sistemų tinkamą funkcionavimą. Optimalus fizinis krūvis padėtų reguliuoti kūno apimtis ir svorį, neleistų nykti raumeninei masei, apsaugotų nuo lėtinių judamojo aparato skausmų“, – pabrėžė kineziterapeutė.

Kiek per dieną pakanka aktyviai pajudėti?

Judėjimas yra esminis fizinės sveikatos komponentas, tačiau dažnai ignoruojamas. Skeleto ir raumenų sistemos funkcionavimas, kaip sakė J. Urbonienė, prastėja sulig amžiumi, dėl to nyksta raumenų masė ir jėga, mažėja raumenų elastingumas ir sąnarių paslankumas.

„Mažas fizinis aktyvumas lėtina metabolizmą, todėl didėja riebalų masė ir mažėja kaulų mineralinis tankis. Šie veiksniai lemia osteoporozės, osteoartritų, lėtinių nugaros, kaklo skausmų atsiradimą. Optimalus fizinis krūvis turi reikšmingą įtaką (33 proc.) širdies ir kraujagyslių ligų prevencijoje, taip pat padeda išvengti mentalinių sutrikimų, tokių kaip demencija, depresija ir nerimas. Padeda reguliuoti lipidų (cholesterolio), cukraus kiekį ir medžiagų apykaitą organizme (cukrinis diabetas), nuo kurio kenčia didžioji pasaulio dalis. Judėjimas padeda užkirsti kelią ir gydyti šias lėtines ligas, taip prailgindamas gyvenimo trukmę ir pagerindamas gyvenimo kokybę“, – vardino pašnekovė.

Asmenims nuo 18 iki 65 metų amžiaus ir vyresniems kūno sveikatai palaikyti rekomenduojama per savaitę judėti ne mažiau kaip 300 minučių (3/4 iš jų – vidutiniu intensyvumu, 1/4 fizinio aktyvumo turi būti atliekamas dideliu intensyvu). Be to, būtina apie du kartus per savaitę atlikti jėgos pratimus su papildomais svoriais. Sergant lėtinėmis ligomis, fizinį aktyvumą skatinama didinti iki 400 min. per savaitę, prižiūrint specialistams.

Pagrindiniai žingsniai, kurie padeda stabdyti amžėjimą:

  1. Edukacija;
  2. Prevencija – reguliarus savo sveikatos rodiklių stebėjimas, esamų sveikatos sutrikimų gydymas ir savalaikiai apsilankymai pas gydytojus;
  3. Pilnavertis miego (maždaug 8 val.) režimas;
  4. Pilnavertė mityba (esant poreikiui, maisto papildų vartojimas);
  5. Fizinis krūvis (rekomenduojama pasikonsultuoti su kineziterapeutu);
  6. Streso valdymas (kvėpavimas, SPA, joga, dailės terapija ir kt.).

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (7)

mary christina 2024-02-28 02:08

LEGIT AND FAST WAY TO RECOVER YOUR BITCOIN/CRYPTO 2024

I was scammed over ( $345,000 ) by someone I met online on a fake investment project. I started searching for help legally to recover my money and I came across a lot of Testimonies about ETHICREFINANCE Recovery Expects. I contacted them providing the necessary information's and it took the experts about 27hours to locate and help recover my stolen funds. I am so relieved and the best part was, the scammer was located and arrested by local authorities in his region. I hope this help as many out there who are victims and have lost to these fake online investment scammers. I strongly recommend their professional services for assistance with swift and efficient recovery. They can reached through the link below.
Email Address: ethicsrefinance @gmail com
Telegram: @ethicsrefinance

mary christina 2024-02-14 00:55

FASTEST AND EASY WAY TO RECOVER YOUR CRYPTO 2024

I'm one of those few people who invested in the cryptocurrency market and was hoping to make enough profits after my retirement. Unfortunately, I had invested in a platform that was out to steal from me, I lost around $275,000 to this platform excluding the promised profits. I had lost every penny I invested into it including the money I had to borrow from friends. I thought it was all over until I came across a Cryptocurrency recovery expert, ETHICSREFINANCE SERVICE, who helped me recover my money from these fake investors. It took ETHICSREFINANCE 48 hours to recover my money and I was able to track down these people. I'm truly grateful for their service and I highly recommend them to anyone with the same problem.


Email Address: [email protected]
TELEGRAM: @ethicsrefinance.

Jacob Jones 2024-02-07 14:54

Good Day To All
***************

Here we're offering fullz in bulk
Fresh updated recently spammed
Legit info with guarantee
No Scam, everything will be provided Fresh & Genuine

Feel free to ping us here:
==========================
Telegram - @killhacks | @leadsupplier
ICQ - 752822040 | @killhacks
Email - bigbull0334 @ onion mail . org
Skype - @peeterhacks
Whats App - (will be provided on demand)

STUFF WE'RE OFFERING
--------------------

USA SSN DOB DL ADDRESS
CANADA SIN DOB ADDRESS
UK NIN DOB ADDRESS
HIGH CREDIT SCORES PROS 700+
CC WITH CVV & BILLING ADDRESS
ORIGINAL ID/DL SCAN FRONT BACK WITH SELFIE
CLONING CARDS DUMPS TRACK 101 & 202 WITH PIN CODES
YOUNG AGE FULLZ
BUSINESS EIN COMPANY FULLZ
FULLZ FOR TAX RETURN|PUA|SBA|UI|UBEREATS|DOORDASH|KYC
BULK QUANTITY FRESH FULLZ
SPECIFIC AGE|CITY|STATE|GENDER FULLZ
EMAIL|PHONE NUMBERS|COMBOS LEADS
BUSINESS|OFFICE365 LEADS
OLD AGE FULLZ

All stuff will be guaranteed fresh spammed
If anything found Invalid or Bad or wrong, will replace
Sampling is just for bulk buyers
Payment Mode BTC|USDT|ETH|or any crypto

**FORMAT OF THE FULLZ**

USA:
-----
Fname|Lname|Email|Address|City|State|Zip|PhoneHM|PhoneCell|Employer|Phonework|Bank|Acct No.|RT No.|SSN|DOB|DL|DLState
LAKESHA|DOCTOR|[email protected]|3710 NE 4THTER|Pompano Beach|FL|33064|9547010061|9547010061|PEPBOYS AUTO|9547847676|CHASE|937659134|267084131|590187469|12.01.1983|D236534835120|FL
TYMPESS|THOMPSON|[email protected]|10920 JEWELWEED DR|FRISCO|TX|75033|8178620419||NORDSTROM|7576890108|CHICAGO AREA OFFICE F C U|9953397701|51400549|510986426|6/20/1988|28367821|TX

CANADA:
-------
NAME|ADDRESS|CITY|STATE|COUNTRY|DOB|SIN|PHONE|MMN|ZIPCODE
GONZALEZ D MORETA ASENCIO|201A IMPERIAL STREET|SASKATOON|SASKATCHEWAN|CA|1969/10/02|664-926-417|3069793914|CORDERO|S7N 1Z9
ALASI PILURTUUT|NAALATTUUJAQ STREET|KANGIRSUJUAQ|QUEBEC|CA|1970/03/08|246-477-319|8193381026|SAKIAGAK|J0M 1K0

UK FULLZ:
---------
FIRSTNAME SURNAME|ADDRESS1|ADDRESS2|ADDRESS3|ADDRESS|ZIP|DOB|NINO|NATIONALITY|SORTCODE|MOBILE|EMAIL_ADDRESS
LIAM STEVENTON|70, SOUTHVILLE ROAD||PORT TALBOT|WEST GLAMORGAN|SA12 7DS|19960528|PB027406C|BRITISH|543016|07504219349|[email protected]
TOMASZ SZUTA|37 RODNEY DUNSTER CRESCENT||WESTON-SUPER-MARE|NORTH SOMERSET|BS24 9DR|19770217|SG345130C|BRITISH|0|07490675822|[email protected]

FOR ORDER OR MORE INFO:

Telegram - @killhacks | @leadsupplier
ICQ - 752822040 | @killhacks
Email - bigbull0334 @ onion mail . org
Skype - @peeterhacks
Whats App - (will be provided on demand)

CC with CVV:
------------

USA:
4610460213146269|07|24|914|Sydney Cutsail|9000 Tate Avenue|76244|Keller|Texas|United States|636-52-0685|04/06/1996|9034951145
5262194081625405|02|24|225|Allen Calixte |371 east 95 street |11212|Brooklyn |New York|United States|055-78-9052|09/17/1989|9176521527
CANADA:
5434401904749798|08|2024|712|CANADA|Stephanie Preuss|548 six mile brook road|Salt springs|Nova Scotia|B0k 1p0|902-759-4369|[email protected]
4724090303730160|10|2024|285|CANADA|Sheridon Sanderson|565 Mouse Mountain Drive Box 2082|Fraser Lake|British Columbia|V0J1S0||[email protected]
UK:
4921829110680915|01|2025|406|UNITED KINGDOM|Darren|Portland Road 98|plainsy|STATE|Sr31sr|07913201335|[email protected]
4658593946183044|08|2026|706|UNITED KINGDOM|Jordan Hudson|6 Merchant Close|Bootle|STATE|L30 1TD|07963563732|[email protected]

*Fresh stuff
*Legit Info
*Recent Spammed
*Legit Vendor
*Feel free to deal & Earn

TOOLS & TUTORIALS
SPAMMING|CARDING|SCRIPTING|HACKING

SMTP|RDP|C-PANEL
SHELLS|BRUTES
OFFICE365 EMAILS|LOGINS
WEB-MAILER|SMS SENDER|MAILERS
SMTP LINUX ROOT
SCAM PAGES|SCAM PAGE SCRIPTING
KALI LINUX FULL MASTERCLASS
LOAN METHODS
CARDING METHODS
SPAMMING & HACKING COMPLETE PACKAGES
CARD CLONING METHODS & TUTORIALS

Contact US:
Telegram - @killhacks | @leadsupplier
ICQ - 752822040 | @killhacks
Email - bigbull0334 @ onion mail . org
Skype - @peeterhacks

*Many other stuff available
*Just asked us we'll provide
*Methods & Tutorials will be updated & working
*Full packages available on discounts
*Grab the offer with free of hesitations

*------------*------------*----------*----------*