Reikia vitaminų vartoti papildomai ar ne?

Teksto dydis:

Reikia vitaminų vartoti papildomai ar ne?

Pastaruoju metu vis dažniau pasigirsta kalbos, kad sveikam ir teisingai besimaitinančiam žmogui papildomai vartoti vitaminų nereikia, kadangi visos reikalingos medžiagos gaunamos su maistu. Nesiginčysime, maisto subalansavimas ir kokybė labai svarbu, tačiau šiuolaikiniame pasaulyje ne visi žmonės turi galimybę vartoti teisingą maistą.
Maiste yra natūralių vitaminų, tačiau reikia žinoti kaip juos pasiimti. Nereikia pamiršti, kad dalis vitaminų suyra ruošiant maistą ar netinkamai vartojant maisto produktus (pavyzdžiui, suvalgius žalių morkų, pasisavinama tik 10-14 proc. beta karotino). Šiais laikais vis daugiau vartojami šaldyti arba aukštos temperatūros paveikti maisto produktai, kuriuose vitaminų yra nedaug, arba nėra visai. Tas pat sakytina ir apie marinuotas ar kitaip konservuotas daržoves.
 
Jeigu esame sąmoningi ir maitinamės mąstydami, o rytais suvalgome standartinę vitaminų ir mineralinių medžiagų piliulę, mums nesivystys vitaminų stokos ligos. Šios dienos mokslas pabrėžia, kad beta karotinas apsaugo nuo krūties vėžio, vitaminas E gerina kraujotaką, o vitaminas E ir C mažina Alzhaimerio ligos riziką. Tačiau jeigu norėtume su maistu gauti vitamino E dozę, kuri apsaugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų, vėžio, atitolina senėjimą, turėtume kasdieną suvalgyti maisto tiek, kiek rekomenduojama dviem sunkiai dirbantiems artojams (5000 kcal), ir tą maistą turėtų sudaryti beveik vieni riebalai. Kad pakankamai gautume magnio, kasdieną reikėtų valgyti porciją sėlenų košės ir saują riešutų, kad gautume pakankamai beta karotino – privaloma suvalgyti penkias morkas per dieną.
Tam, kad nereikėtų graužti kilogramus morkų, kopūstų ir obuolių, mokslininkai sugalvojo vitaminų ir mikroelementų koncentratų derinius.
 
Tad netgi jeigu jaučiamės sveiki ir energingi, kiekvieną rytą ristele nubėgame kelis kilometrus, per dieną suvalgome tris apelsinus, dvi morkas, saują riešutų ir išgeriame dvi stiklines pieno, patartina iš ryto suvalgyti vitaminų su mineralais piliulę.
 
Vartokite vitaminų, multivitaminų, vitaminizuotų maisto papildų, jeigu:
  • persirgote infekcine liga (virusinės ligos, gripas), galinčia sukelti komplikacijų, patyrėte operaciją ar traumą;
  • pasireiškia depresijos, apatijos požymių, dėmesio ir atminties sutrikimų, nemiga;
  • sergate chroniška liga (šiuo atveju jums tinkamus vitaminų preparatus turi nurodyti gydytojas);
  • patyrėte stresą ar distresą (ilgalaikį stresą);
  • dirbate sunkų fizinį ar protinį darbą (egzaminai, mokymasis ir pan.);
  • intensyviai sportuojate ar keliaujate;
  • pasireiškia klimakterinio laikotarpio sutrikimų.
Ką rinktis?
Tyrimais nustatyta, kad, kas ketvirtas Lietuvos gyventojas reguliariai vartoja vitaminus. Išskirtina tai, kad lietuviai reguliariai vartojantys vitaminus vidutiniškai renkasi iš 2 - 3 skirtingų vitaminų rūšių. Tokį vartotojų elgesį nulemia farmacijos kompanijų reklamos bei marketinginės akcijos. Medikų teigimu, kiekvieno žmogaus organizmas yra skirtinga laboratorija, kurioje vyksta daugybė įvairiausių reakcijų, būdingų tik tam žmogui, tad visada prieš vartojant geriau pasitarti su specialistais.
 
Šiuo metu Lietuvoje yra didelė pasiūla įvairiausių vitaminų ir mikroelementų derinių.
Juose subalansuoti vitaminų komponentai, preparatai praturtinti mineralinėmis medžiagomis, aktyvinančiomis vitaminų poveikį. Modernūs vitaminų kompleksai užtikrina organizmo veiklai gyvybiškai svarbių medžiagų kiekį ir kokybę.
Tiesa reikėtų atkreipti dėmesį, kad ne visų deriniuose esančių amino rūgščių patvirtintas gydomasis poveikis (pavyzdžiui glutamino), o tokios rūgštys kaip argininas, lizinas yra skirtos raumenims auginti, tad vargu ar tokia piliulių sudėtis sužavėtų moteris.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (1)

Rita 2019 geg. 6 17:19

Vitaminu manau reikia organizmui, nes su maistu mazai ka gauname, as asmeniskai pastoviai vartoju Vit D, selena ir kofermenta q10.Pasitikiu Pharma Nord gamintoju labiausiai