Nugaros skausmas: kaip pasirinkti tinkamą čiužinį?

Teksto dydis:

Nugaros skausmas: kaip pasirinkti tinkamą čiužinį?

2021 saus. 7 14:38

Neretas, pagalvojęs apie nugaros skausmą, susimąsto apie prastą laikyseną ar netaisyklingą sėdėjimą prie kompiuterio. Tačiau nugaros skausmai aplanko ne tik dėl šių priežasčių. Netinkamas miegas gali taip pat lemti nugaros skausmus, kurie paveikia kasdienio gyvenimo kokybę. Šiais laikais vis daugiau ir daugiau suaugusiųjų skundžiasi prastu miegu, skaudančia nugara nakties metu ar ryte. Todėl aptarkime, kokie veiksniai sukelia nugaros skausmus ir diskomfortą miego metu ir kaip jų galima išvengti pasirinkus tinkamą čiužinį.

Kaip taisyklingai miegoti?

Laikysena ir poza yra svarbi ne tik dienos eigoje, judant ir sėdint. Miego poza yra itin svarbi ir lemia, ar nugaros skausmas pasireikš, ar ne. Keistos miego pozos taip pat dažnai būna kaltos dėl rytinio dieglio kaklo srityje. Taigi, miego poza ir kokybė turi įtakos visai nugarai, kaklui, todėl reikėtų žinoti, kokios jos kenkia, ir kaip reikėtų miegoti tinkamai.

Labai populiarios, tačiau kenkiančios miego pozos:

  • miegas ant pilvo. Specialistai šią miego pozą įvardina, kaip pačią prasčiausią. Jos metu išsiriečia stuburas, galva pasisuka, o pilvas įdumba. Taip kaklui tenka didelis krūvis, todėl, jei miegate tokioje pozoje, beveik visuomet prabusite jausdami diskomfortą ir nugaros bei kaklo skausmą.
  • Embriono poza. Tokioje pozoje žmogus, tarsi „susisuka“ į kamuoliuką it embrionas. Taip tenka daug krūvio sprandui, nes galva būna nulenkta žemyn. Būtent dėl to ilgainiui miegant šia poza rytais gali skaudėti kaklą ir sprandą. Įdomu tai, kad šia poza užmiega bene daugiausiai žmonių pasaulyje.

Sveikos miego pozos:

  • ant nugaros. Tai yra pati sveikiausia poza. Taip miegant nugara ir kaklas yra tiesioje, neutralioje pozicijoje, todėl pasilsima geriausiai, o prabudus nejaučiama skausmų ir diskomforto. Deja, šia poza kas naktį miega tik 8 proc. pasaulio žmonių.
  • Miegas ant vieno iš šonų. Tai taip pat nėra pati populiariausia miego poza – ja įsitaisę miega tik 15 proc. žmonių. Šioje pozoje nugara yra šiek tiek mažiau tiesi, nei miegant ant šono, tačiau tai yra žymiai geresnė padėtis, nei prieš tai minėtos embriono ir miego ant pilvo.

Be to, ilsintis reikėtų atminti, kad čiužiniai lovoms yra ne ką mažiau svarbūs nei miegojimo pozos. Tinkamai parinkti jie leis mėgautis miegu, o ir sveikos miego pozos bus paprastesnės ir taps įprastos.

Kaip rinktis lovą, čiužinį ar kitas miego prekes?

Žinant, kurios miego pozos tinkamiausios, o kurios ne ir kaip jas taisyti, svarbu aptarti ir baldus bei kitas prekes, skirtas miegui. Tinkamai parinkus lovą, čiužinius, pagalves miegas bus saldus, o gyvenimo kokybė pagerės akimirksniu.

Pasirinkus prastą čiužinį skausmai nugaros srityje gali ne tik, kad išlikti, bet ir sustiprėti, tad specialistai dalinasi, į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis čiužinį:

  • kietumą. Amerikos chiropraktikų sąjunga pataria rinktis vidutinio kietumo čiužinį, norint ant jo ilsėtis sveikai. Gulint ant tokio kietumo čiužinio stuburas per daug neišsiriečia ir gali tinkamai pailsėti nugaros raumenys.
  • Aukštį. Šis aspektas itin svarbus keliantis rytais iš lovos. Nugaros skausmui įtaką gali daryti ir netinkamas kėlimasis iš lovos. Jei pasirinkto čiužinio aukštis bus nepritaikytas teisingai iš lovos nebus kito būdo tik kaip keltis netaisyklingai, o tai ilgainiui kels nugaros ir kaklo skausmus. Tinkamo aukščio čiužinys leis atsistoti nuo lovos be papildomų pastangų.
  • Medžiagas. Čiužinys pagamintas iš natūralių, aukštos kokybės medžiagų bus ilgaamžis ir nekenks sveikatai, nekels alerginių reakcijų.

Taip pat svarbu tinkamai rinktis ir pagalvę. Rinkdamiesi ją įsitikinkite, kad ji nėra per didelė ar per maža, yra pagaminta iš natūralių medžiagų, jose gali laisvai cirkuliuoti oras. Tinkamai parinktas pilnas miego rinkinys leis pailsėti nuostabiai ir džiaugtis kiekviena diena.

Komentuoti