5 įdomūs faktai apie miegą

Teksto dydis:

5 įdomūs faktai apie miegą

2021 saus. 7 14:29

Nakties miegas ypač svarbus gerai mūsų savijautai. Norint, kad kūnas visapusiškai pailsėtų ir atsigautų, reikia vidutiniškai 7–9 val. miego per parą. Priešingai nei kartais manoma, tai yra ne prabanga, o būtinybė, kurios, deja, bet daugelis sau neleidžia. Penki įdomūs faktai apie miegą gali padėti įsitikinti jo svarba ir nauda.

1. Trečdalį savo gyvenimo mes praleidžiame miegodami

Gali būti sunku patikėti, bet jei kasdien miegame apie aštuonias valandas, tai užima trečdalį mūsų paros. Priklausomai nuo poilsio valandų skaičiaus, šis santykis gali skirtis. Įprastai sendami mes esame linkę miegoti daugiau. Tačiau vyresniame amžiuje padidėja ir papildomų miego problemų tikimybė, dėl kurių gali pasikeisti bendras miego kiekis. Tačiau dažniausiai jis sudaro trečdalį viso mūsų gyvenimo. Todėl tikriausiai net nekyla abejonių, kodėl tinkamas miego pagrindas toks svarbus kiekvienam iš mūsų. Domina geriausi čiužiniai? Spauskite ir išsirinkite tą, kuris atitinka individualius jūsų poreikius.

2. Miegas yra būtinas atminčiai

Nepakankamai ilsintis nakties metu, gali suprastėti atmintis. Miegas labai svarbus atminties konsolidacijos procese ir būtent jis padeda sukurti tvirtesnius prisiminimus. Klinikinių tyrimų metu nustatyta, kad žmonės, kurie pasimokę nueina miegoti per 2–3 val., dažniausiai informaciją prisimena geriau nei tie, kurie nueina miegoti maždaug per 8–9 val. po mokymosi. Šis faktas gali ypač praversti studentams ir kitiems besimokantiems žmonėms, norintiems pagerinti savo atmintį.

3. Kūno trūkčiojimas naktį dažnas reiškinys

Tikriausiai daugeliui yra tekę susidurti su kūno trūkčiojimu naktį. Tai pakankamai dažnas reiškinys ne tik visiškai užmigus, bet ir dar tik pereinant į giliojo miego fazę. Toks kūno trūkčiojimas dar gali būti vadinamas hipniku, miokloniniais ar hipnogoginiais trūkčiojimais. Jie yra visiškai normalūs, tačiau gali suintensyvėti patiriant nerimą, prieš miegą užsiimant aktyvia fizine veikla arba vartojant daug kofeino.

4. Vaikščiojimas per miegus išties egzistuoja

Medicinos tyrimų duomenimis, maždaug 18 % žmonių visame pasaulyje yra linkę lunatikuoti, tačiau tik apie 1 % iš jų priepuoliai kartojasi reguliariai. Vaikščioti naktį dažniausiai pradedama pirmajame miego trečdalyje, kitaip vadinamame lėto miego faze. Kol kūnas yra miego būsenoje, protas sugeba kontroliuoti judesius. Todėl žmogus pakyla iš lovos ir pradeda atlikti jam įprastus veiksmus. Klaidinga manyti, kad lunatikai įgyvendina savo sapnų scenarijus, nes sapnuoti dažniausiai pradedama vėlesnėje miego stadijoje.

5. Žmogus yra vienintelis žinduolis, galintis uždelsti miegą

Kiekvienas kitas planetos žinduolis turi nustatytą poilsio režimą. Nacionalinio miego fondo (angl. National Sleep Foundation) duomenimis, žmogus yra vienintelis žinduolis, galintis uždelsti miegą, t. y. pats pasirinkti, kada tai daryti. Visgi, norint geriau pailsėti, rekomenduojama laikytis režimo – eiti miegoti ir keltis tuo pačiu metu.

Pasirūpinkite asmeninius poreikius atitinkančiu čiužiniu ir mėgaukitės aukščiausios klasės poilsiu naktį. Lengvai ir greitai išsirinkite patinkantį gaminį internetu – tegul jūsų miegas tampa saldus kaip niekada.

Komentuoti