Taisyklingas kvėpavimas daro stebuklus kovojant su arterine hipertenzija ir astma

Teksto dydis:

Taisyklingas kvėpavimas daro stebuklus kovojant su arterine hipertenzija ir astma

2016 rugp. 11 00:00

Treniruokite ritmingą kvėpavimą
Rodos, kas čia tokio, juk ritmingas kvėpavimas – natūralus, nereikalaujantis papildomų pastangų, procesas. Deja, tai ne visai tiesa.
Dauguma iš mūsų nepastebime, jog per minutę įkvepiame ir iškvepiame 15 – 20 kartų. O juk kiekvieną kvėptelėjimą galima prasmingai išnaudoti.
Pabandykite atlikti tokius pratimus:

  • Atsisėskite, atsipalaiduokite, ir kaip įprasta, įkvėpkite ir iškvėpkite paeiliui tris kartus.
  • Ketvirtą kartą iškvėpę, stebėkite kiek sekundžių jums pakako oro.
  • Tada įkvėpkite ir nustatykite kiek sekundžių jums prireikė, kad oras patektų į plaučius. Gautą laiką sulyginkite su gautu prieš tai. Daugumos žmonių šie parodymai skirsis – vieni labai greitai įkvepia, kiti – iškvepia.
  • Pasistenkite sureguliuoti ritmą taip, kad įkvėpimas truktų tiek pat, kiek ir iškvėpimas.
    Įkvėpkite kuo daugiau deguonies
    Organizmo ląstelės būtiną deguonies kiekį gauna tik tada, kai įkvepiamas oras pasiekia diafra gmą. Deguonis stimuliuoja kraujotaką, gerina odos spalvą, šalina streso ir nuovargio padarinius, padeda koncentruoti dėmesį, praplečia intelektualinio mąstymo galimybes bei teigiamai veikia nuotaiką.
    Kaip kvėpuoti taisyklingai?
  • Burna neturi būti pražiota, – žinoma, jei tuo metu jūsų nekankina sloga ir jūs nesportuojate. Kvėpuokite per nosį, kad oras, patenkantis į smegenis, apsivalytų, sušiltų ir sudrėktų.
  • Pilvas ir nugara vienu ritmu su plaučiais gali judėti tik jei jūsų laikysena taisyklinga.
  • Stenkitės, kad jūsų kvėpavimas būtų lygus.
  • Kasdien, po vieną – du kartus darykite įkvėpimo ir iškvėpimo treniruotes.
    Kvėpavimas taisyklingas, jeigu:
  • Negirdimas.
  • Kvėpuojant krūtinės ląstos judesiai neryškūs ir nepastebimi.
  • Pečių juostos raumenys nejuda.
  • Nesinori giliai atsidūsti.
  • Kvėpuoja ma pro nosį.
  • Kvėpavimo dažnis 10-15 kartų per minutę.
  • Įkvėpimo ir iškvėpimo trukmės santykis ne mažiau kaip 1/2.
  • Pridėjus delną prie nosies iškvėpimo metu jaučiasi ne oro srovė, o šiluma.

Taisyklingas kvėpavimas – gera profilaktika


Kvėpavimo reguliavimo pratimai labai tinka sergantiesiems arterinė hipertenzija, nes padidėjus CO2 kiekiui, mažėja kraujagyslių įtempimas, jos atsipalaiduoja, veikiami ir vazomotoriniai centrai. Taip pat taisyklingas kvėpavimas pagerina sergančiųjų išemine širdies liga kraujotaka. Taisyklingas kvėpavimas – labai gera daugelio ligų profilaktikos priemonė: mažėja nerimas, įtampa, nemiga, nuovargis, dingsta ar sumažėja lygiųjų raumenų spazmai bronchuose (sergant bronchine astma), žarnyne, galvos smegenų ir širdies kraujagyslėse, reguliuojasi daugelis medžiagų apykaitos grandžių, mažėja kūno svoris. Sureguliavus kvėpavimą ir paskyrus atitinkamą dietą svorio mažėjimas būna labai efektyvus ir nesukelia varginančio alkio jausmo. Tačiau rimtiems ligoniams be gydytojo priežiūros imtis kvėpavimo reguliavimo negalima.
Ir dar:
Speciali kvėpavimo gimnastika, kvėpavimo pratimai specialiais treniruokliais padeda apsisaugoti ar išvengti daugelio kraujotakos sistemos (hipertonijos, insulto, infarkto, IŠL), kvėpavimo (bronchinės astmos), virškinimo sistemos ir kitų ligų.
Sumažinti kraujospūdį, numalšinti širdies skausmą padės...kvėpavimas pliūpsniais
Kvėpavimą pradėkite nuo lėto, energingo, panašaus į pliūpsnį įkvėpimo per burną, kurio metu tarkite raidę „a“. Oras tarsi sustingsta burnoje ir gerklėje ir nepatenka į plaučius. Po to lengvai atsikvėpiame „fuuu“ – iškvepiame, tarsi pūstume į puodelį su karšta arbata. Iškvėpimas turi trukti nuo 3 iki 10 sekundžių. Tada darome neilgą, vienos – dviejų sekundžių pauzę, kad neišsivystytų , t.y. pavojingai nepadidėtų plaučių ventiliacija. Ir vėl viskas iš pradžių…
Viena – dvi tokio pratimo minutės – ir jūsų arterinis kraujospūdis sumažės, skausmas nurims.
Tačiau, taip kvėpuokite tik tol, kol malonu, patogu, komfortiška. Mažiausias nemalonus pojūtis, pavyzdžiui, nežymus galvos svaigimas arba galvos skausmas, – signalas, kad pratimą reikia tučtuojau nutraukti.
Kvėpuokite taisyklingai ir jausitės gerai!

Komentuoti

Video