Sloga, herpesas, pienligė, rėmuo, depresija... Kaip išvengti ligų šaltuoju metu?

Teksto dydis:

Sloga, herpesas, pienligė, rėmuo, depresija... Kaip išvengti ligų šaltuoju metu?

2013 rugs. 4 07:00

Prasti, šalti, vėjuoti ir drėgni orai tikras išbandymas organizmo atsparumui. Todėl pateikiame 12 paprastų patarimų, kaip sustiprinti imuninę sistemą ir išvengti dažnai pasitaikančių ligų. 

1. Nugalėkite kosulį ir slogą

  • Vartokite ežiuolės preparatus. Ši vaistažolė stimuliuoja organizmo imuninių ląstelių gamybą. Nauji tyrimai rodo, kad po to, kai žmogus jau pasijunta negerai, ežiuolė gal ir neišgydo nuo slogos ar infekcijos, bet tikrai padeda išvengti sunkesnių simptomų.
  • Kiekvieną dieną išgerkite po 500 mg vitamino C - naujausiais duomenimis, vitaminas C stiprina imuninę sistemą. Pajutę pirmuosius slogos simptomus, padidinkite vitamino C dozę iki 1000 mg per dieną ir tokią dozę gerkite, kol pasijusite geriau.
  • Gerkite daug skysčių, kad išvengtumėte dehidratacijos, kurią sukelia infekcija.
  • Nuo gerklės skausmo išbandykite citrinos ir medaus gėrimą. Nerūkykite ir venkite būti prirūkytose patalpose.

2. Geriau maitinkitės

  • Per dieną reikia suvalgyti mažiausiai penkias porcijas vaisių ir daržovių, taip pat pasirūpinti, kad netrūktų elementų, saugančių imuninę sistemą.
  • Svarbi mineralinė medžiaga yra cinkas.
  • Jis turi antioksidacinių savybių ir padeda apsisaugoti nuo senėjimo, koronarinės širdies ligos, vėžio. 
  • Cinko šaltinis - moliūgo sėklos ir javainiai su sėlenomis. 
  • Valgykite kepenėles ir pieno produktus, kad apsirūpintumėte vitaminu A, kuris svarbus gerklės ir kvėpavimo takų gleivinės sveikatai. 
  • B grupės vitaminų, būtinų nervų sistemai, gausite iš dribsnių, kaimiškos duonos ir žalumynų. Be to, sumažinkite alkoholio vartojimą, nes jis eikvoja organizmo apsaugines medžiagas, ypač cinką.

3. Išvenkite lūpų pūslelinės

Maždaug kas penktą žmogų kamuoja pasikartojanti lūpų pūslelinė, kurią sukelia Herpes simplex virusas. Kad jos išvengtumėte, pasikliaukite šiais patarimais:

  • Kiekvieną dieną išgerkite po 200 TV vitamino E. JAV atlikti tyrimai parodė, kad tai gali padėti išvengti lūpų pūslelinės. 
  • Naudokite lūpoms skirtą gydomąjį tepalą, kuris saugos nuo šalto vėjo ir lūpų odos sutrūkinėjimo.
  • Naudokite antivirusinius kremus, kurie parduodami vaistinėse be recepto. 

Nustatyta, kad pajutus pirmuosius dilgčiojimus ir panaudojus antivirusinį kremą, 46 procentais atvejų išvengiama pūslelių atsiradimo. Tik reikia patepti 4-5 kartus didesnį plotą už tą vietą, kurioje dilgčioja.

4. Gydykite pienligę
Šią grybelinę infekciją sukelia į mieles panašūs organizmai Candida albicans, kai jų dauginimasis tampa nekontroliuojamas.
Dažniausiai moterims pasitaiko makšties pienligė, bet infekcija gali išplisti ir kitose drėgnos odos vietose.

Simptomai - stiprus niežėjimas ir baltos išskyros. Kad simptomų nebūtų arba jie būtų minimalūs, pasikliaukite šiais patarimais:

  • Valgykite biojogurtą, kad palaikytumėte organizme sveiką mikroorganizmų pusiausvyrą.
  • Pasikalbėkite su gydytoju apie kontracepciją. Kai kurio tipo hormoninės piliulės gali pakeisti makšties rūgštingumą ir sudaryti palankesnes sąlygas pienligei.

5. Nugalėkite depresiją
Liūdite? Išbandykite šiuos paprastus būdus nuotaikai pagerinti:

  • Susikurkite pozityvų požiūrį - galvokite apie savo pasiekimus ir “patapšnokite sau per petį”.
  • Suskaidykite užduotis į smulkesnes ir nesiekite neįvykdomų tikslų.
  • Stenkitės su maistu gauti triptofano - aminorūgšties, kurią organizmas naudoja nuotaiką gerinančio hormono melatonino gamybai. Triptofano yra pieno produktuose, žuvyje, mėsoje, kiaušiniuose, sojos pupelėse, migdoluose, žemės riešutuose, moliūgo sėklose, saulėgrąžose.
  • Darbo metu reguliariai darykite pertraukėles - net trumpas pasivaikščiojimas gali paskatinti natūralių organizmo antidepresantų - endorfinų gamybą.

6. Palengvinkite priešmenstruacinius simptomus

  • Stenkitės nebūti ilgą laiką nevalgiusi. Vienodą energiją ir gerą nuotaiką palaikykite, kas tris valandas suvalgydama krakmolingo maisto, pavyzdžiui, bananą arba sumuštinį. 
  • Vartokite magnio papildą. Moterims dažnai trūksta šios mineralinės medžiagos, kuri yra svarbi nervams ir raumenims. Ištirta, kad moterims, vartojančioms magnio papildą, PMS simptomai palengvėja 70 procentų.

7. Venkite periodontito
Dantenų kraujavimas gali būti periodontito simptomas, o jo negydant, galima netekti dantų. Todėl nuvykite pas dantų gydytoją ir pasikliaukite šiais patarimais:

  • Valydamiesi dantis, stenkitės juos nuvalyti iki pat dantenų, nes būtent prie jų susidaro apnašos ir kaupiasi bakterijos, galinčios sukelti dantenų uždegimą.
  • Kelis kartus per savaitę valykite tarpdančius specialiu siūlu, kad pašalintumėte sankaupas, kurios skatina žalingų bakterijų kaupimąsi.
  • Nerūkykite, nes rūkymas irgi skatina bakterijų kaupimąsi ir taip kenkia dantenoms.
  • Kramtykite becukrę gumą, kad gamintųsi daugiau seilių, nes tai vienas iš apsauginių veiksnių. 

8. Išvenkite rėmens
Deginantį skausmą krūtinės viduryje, vadinamą rėmeniu, sukelia į stemplę pakilusios skrandžio rūgštys. 
Rėmens išvengti padės šios priemonės:

  • Valgykite lėtai. Seilėse yra maistą skaidančių fermentų, todėl nuo jų prasideda virškinimo procesas.
  • Venkite vaisių sulčių, alkoholio, putojančių gėrimų, riebaluose virto maisto - visi šie produktai stimuliuoja skrandžio rūgščių gamybą, todėl gali išprovokuoti rėmenį.
  • Nerūkykite, nes šis nesveikas įprotis atpalaiduoja raumenis toje vietoje, kur stemplė susijungia su skrandžiu, todėl rūgštys lengviau gali pakilti į stemplę ir sukelti rėmenį.
  • Jei turite antsvorio, atsikratykite jo dieta ir mankšta, nes papildomi pilvo kilogramai spaudžia skrandį ir verčia rūgštis kilti aukštyn į stemplę. 

9. Taisyklingai kvėpuokite
Per dažnas kvėpavimas viršutiniąja krūtinės dalimi sukelia plaučių hiperventiliaciją. Jei taip atsitinka reguliariai, gali atsirasti daug problemų - skausmai krūtinėje, stiprus širdies plakimas, chroniškas nuovargis, galvos svaigimas.

Hiperventiliaciją galima koreguoti be vaistų - tereikia išmokti taisyklingai kvėpuoti. Kvėpuokite lygiai ir negarsiai per nosį taip, kad kvėpavime dalyvautų diafragma (didelis raumuo krūtinės apačioje). Norėdami tai patikrinti, priglauskite rankas prie apatinių šonkaulių - kvėpuojant jie turi kilnotis.

10. Pagerinkite kraujo apytaką
Jei jūsų rankos ir kojos nuo šalčio bąla ir atrodo tarsi negyvos, gali būti, kad sergate Reino liga - periferinės kraujotakos nepakankamumu. Jei ši būklė jums kelia nerimą, nuvykite pas gydytoją.
Šie patarimai padės pagerinti kraujo apytaką bet kuriuo atveju:

  • Nerūkykite, nes nuo rūkymo mažėja kraujagyslių spindis ir lėtėja kraujotaka.
  • Dėvėkite kelis natūralaus pluošto drabužių sluoksnius - pavyzdžiui, po storomis pirštinėmis arba kojinėmis mūvėkite plonesnes.
  • Vartokite augalinius maisto papildus su imbieru, ginkmedžiu, česnaku.

11. Sumažinkite tulžies pūslės akmenligės riziką

Tulžies pūslėje kaupiasi kepenų gaminama tulžis. Esant tulžyje per dideliam cholesterolio kiekiui, susidaro smulkūs kristalėliai, iš kurių užauga tulžies akmenys. Tulžies akmenų turi apie 30 procentų žmonių, dažnai nejausdami jokių simptomų. Akmenligės rizika sumažės, jei atsikratysite antsvorio, vengsite saldaus ir riebaus maisto. Geriau valgykite daug vaisių, daržovių, juodos duonos, ankštinių augalų, avižų.

12. Kontroliuokite cistitą
Jei susirgote šlapimo pūslės uždegimu (cistitu), išbandykite šias priemones:

  • Per dieną išgerkite 8 stiklines vandens.
  • Kiekvieną dieną išgerkite spanguolių sulčių. Tyrimai rodo, kad jos saugo nuo cistito.
  • Nuo uždegimo vartokite uždegimą ir skausmą slopinančius vaistus, taip pat tris valandas kas 20 minučių gerkite po 300 ml vandens.

Komentuoti