Šalin nugaros skausmą!

Teksto dydis:

Šalin nugaros skausmą!

2018 vas. 8 18:00

JAV sukurtos trys nepaprastai efektyvios terapijos, galinčios malšinti net tariamai nepagydomus nugaros skausmus. Šie metodai suaktyvina tas raumenų grupes, apie kurias moderniame pasaulyje pamiršome.

Naujausias požiūris gydant žmones, kuriems skauda nugarą, kreipia mažiau dėmesio į klausimą, kur skauda, bet daugiausia – į judesių įpročius, susiformavusius per gyvenimą ir atsakingus už skausmo atsiradimą.

Teorija, kuria grindžiamas naujausias požiūris, yra tokia: kai pagrindiniai raumenys sutrumpėja viena kryptimi, kūno artimiausiuose raumenyse ir dar kituose raumenyse, esančiuose gerokai toliau, nedelsiant suaktyvinamas kompensacijos mechanizmas.

Gydantis skaudanti vieta nemasažuojama ir netempiama; pagrindinis dėmesys skiriamas vadinamajai raumenų grandinės terapijai. Jos tikslas – keisti kūno laikyseną, padarant ją tokią, kad visi raumenys darbuotųsi darniai.1

Šis požiūris, dar vadinamas visuotine laikysenos korekcija (angl. global postural reeducation), pajėgus malšinti skausmą ne tik turint specifinių simptomų, pvz., sergant ankiloziniu spondilitu – stuburo uždegimu, dėl kurio slanksteliai gali susijungti (t. y. kai dėl raiščių ir diskų užkalkėjimo slanksteliai verčiami susilieti, sustabarėti ir pasidaryti mažai judrūs), bet ir turint lėtinį apatinės nugaros dalies skausmą. Per tyrimą, kuriame dalyvavo 61 asmuo, kamuojamas lėtinių apatinės nugaros dalies skausmų, mokslininkai konstatavo, kad po 12 savaičių daromų reguliarių visuotinės laikysenos korekcijos pratimų skausmai sumažėjo, taip pat pagerėjo bendra kūno fizinė būklė ir padaugėjo energijos.2

Šimtui žmonių, kurie atlikdavo visuotinės laikysenos korekcijos pratimus ar buvo gydomi ultragarsu, jau pirma korekcijos sesija padėjo jaustis geriau.1 Be to, įrodyta, kad visuotinė laikysenos korekcija padeda geriau už atskirų kūno dalių tempimą, nes per pastarąjį vienu metu tempiamas tik vienas raumuo.3

Nuorodos
1 Int J Ther Massage Bodywork, 2014; 7:2–6
2 Ann Rheum Dis, 2013; 72:A00991
3 Clin Chiropract, 2012; 15:121–8
 
Visą tekstą galite skaityti žurnale „Ko gydytojai tau nepasako
 

Komentuoti

Video