Patarimai nusprendusiems mesti rūkyti

Teksto dydis:

Patarimai nusprendusiems mesti rūkyti

2012 geg. 30 10:53

Pasaulinė Sveikatos apsaugos organizacija 1987 metais paskelbė gegužės 31-ąją Pasauline nerūkymo diena. Šią dieną visi rūkantieji skatinami bent vieną dieną nerūkyti, o jei pavyks – tai ir visai mesti šį pomėgį. Kaip tai padaryti, tikimės, kad padės mūsų patarimai.

Patarimai nusprendusiems mesti rūkyti:

Mažinkite cigarečių skaičių

1. Surūkykite tik pusę cigaretės.

2. Kasdien vėlinkite pirmosios cigaretės užsidegimą 1 valanda.

3. Iš pat pradžių nuspręskite, kiek cigarečių tą dieną surūkysite. Už kiekvieną papildomą cigaretę atidėkite į taupyklę pasirinktą sumą pinigų.

4. Pasistenkite, kad „po ranka” būtų ne cigaretė, o stiklinė sulčių.

5. Jei pasiseks sumažinti per dieną surūkomų cigarečių skaičių iki 7, pats laikas paskirti visiško metimo dieną. 

Nerūkykite „automatiškai”

1. Rūkykite tik tas cigaretes, kurių tikrai norite.

2. Netuštinkite peleninės. Ji primins jums kiek surūkėte cigarečių per dieną, nemaloniai nuteiks ir senų nuorūkų kvapas.

3. Laikykite cigaretę priešingoje rankoje nei esate įpratę, cigarečių pakelį laikykite vis kitoje, neįprastoje vietoje.

4. Nepirkite cigarečių dėžėmis. Palaukite, kol cigarečių pakelis bus tuščias, tik tuomet pirkite kitą.

Padarykite rūkymą nemaloniu

1. Jei mėgstate rūkyti su draugais, rūkykite vieni.

2. Pastatykite savo kėdę į nepatogią vietą, kurioje negalėtumėte galvoti nieko kito tik apie cigaretes ir jų neigiamą poveikį.

3. Rinkite savo nuorūkas į didelį stiklinį indą, kad matytumėte kiek šiukšlių jūs sukuriate.

Prieš metant

1. Negalvokite, kad nerūkysite niekada. Galvokite, kad nerūkysite šiandien.

2. Išvalykite savo drabužius, kad neliktų cigarečių kvapo.

Metimo dieną

1. Išmeskite visas cigaretes, degtukus ir žiebtuvėlius.

2. Apsilankykite pas stomatologą, pašalinkite nuo dantų tabako akmenis. Tegul gražūs dantys padeda jums nerūkyti.

3. Surašykite sąrašą daiktų, kuriuos norėtumėte įsigyti. Kainas rašykite pagal cigarečių pakelių kainą.

4. Tą dieną būkite labai užsiėmę, daug judėkite.

5. Priminkite savo draugams, šeimos nariams, kad šiandien jūsų metimo diena. Paprašykite jų pagalbos.

6. Pavaišinkite save ar suruoškite kažką įdomaus, šventiško šiai dienai pažymėti.

Metus rūkyti

1. Susikurkite švarią, gaivią, nerūkymo aplinką aplink save darbe ir namuose.

2. Pirmąsias nerūkymo dienas stenkitės praleisti tokiose vietose, kur rūkyti negalima (bibliotekose, kine, muziejuose, teatruose, ir kitur).

3. Gerkite kuo daugiau vandens ir vaisių sulčių (venkite gėrimų su kofeinu).

Venkite alkoholio, kavos ir kitų su rūkymu susijusių gėrimų.

4. Jei jums norisi kažką (cigaretę) laikyti rankoje, pažaiskite su pieštuku, sąvaržėle.

5. Čiulpkite ledinukus, sukąskite tarp dantų krapštuką.

Venkite pagundų

1. Pavalgę, vietoje rūkymo, išsivalykite dantis ar išeikite pasivaikščioti.

2. Jei buvote įpratę rūkyti vairuodami, įsijunkite mėgstamą radio stotį, paklausykite muzikos, ar važiuokite (jei galite) visuomeniniu transportu.

3. Venkite situacijų, kurių metu dažniausiai rūkydavote (žiūrėti mėgstamą TV laidą, sėdėti mėgstamoje vietoje, gerti kokteilį prieš pietus ir kt.).

4. Jei dalyvaujate vakarėlyje, kur yra daug pagundų parūkyti, pasirinkite nerūkančiųjų kompaniją.

Jei noras rūkyti labai stiprus

1. Visada turėkite kišenėje: obuolį, saulėgrąžų, razinų, becukrės kramtomosios gumos.

2. 10 kartų giliai įkvėpkite, paskutinį įkvėpimą sulaikykite kiek galite ilgiau.

3. Nusiprauskite po dušu, vonioje.

4. Vietoj cigaretės užsidekite smilkalą arba žvakę.

5. Pagalvokite, kiek pastangų padėjote, kad nerūkytumėte.

Užsiimkite nauja veikla

1. Užsiimkite veikla, kurios metu rūkyti sunku ar neįmanoma. Pvz., sunku rūkyti plaukiant, žaidžiant tenisą ar tinklinį.

2. Užsiimkite daug rankų darbo reikalaujančia veikla (rankdarbiai, paveikslėliai dėlionės, sodo darbai, namų ruoša). Važinėkite dviračiu, eikite pasivaikščioti, pasidarykite manikiūrą, rašykite laiškus.

3. Daugiau mankštinkitės. Atkreipkite dėmesį į savo išvaizdą. Džiaukitės maloniu skoniu burnoje ir reguliariai valykite dantis.

4. Metę rūkyti, negalvokite, kad jūs tuoj pat priaugsite daugiau svorio. Joku būdu, jūs tik pradedate dažniau užkandžiauti.

5. Susirūpinkite savo maisto racionu. Venkite riebaus, kaloringo maisto. Prieš valgį išgerkite stiklinę vandens. Vietoj saldumynų rinkitės becukrę kramtomąją gumą.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (12)

leonas 2012 geg. 31 11:14

Atrodo, kad patarimus sukūrė žmogus, kuris niekada nerūkė... sekdamas jais tik klimpsi gilyn į pragarą, prarasi gyvenimo džiaugsmą, savivertę ir galiausiai gėdingai žlugsi vėl, eilinį, gal jau tūkstantąjį kartą griebęsis cigaretės. Vienintelis būdas sėkmingai mesti rūkyti, tai atrasti džiaugsmą nerūkyme, o ne mažinti cigarečių (malonumo!) skaičių, gąsdinant save pasekmėmis, kankinti save priverstinai sėdint ten kur rūkyti negalima ir t.t. Jei nerūkymas yra per kančią pelnoma sveikata (?), - kam reikalingas toks gyvenimas ir ko verta tokia abejotina sveikata? Nelaimingas žmogus negali džiaugtis, kad yra sveikas! Pats nerūkymas turi nešti džiaugsmą, o ne bausmės ir savęs papirkinėjimas

une 2011 gruod. 11 14:00

nesamone,taip niekad nemesi rukyti

ona 2011 lapkr. 18 12:23

Reikia perskaityti Aleno Kareno knygą (lengva mesti rūkyti) daugiau nesinorės ir jokių papildomų priemonių nei pakaitalų.Labai veiksminga,pabandykite.