Patarimai nusprendusiems mesti rūkyti

Teksto dydis:

Patarimai nusprendusiems mesti rūkyti

2012.05.30 10:53

Pasaulinė Sveikatos apsaugos organizacija 1987 metais paskelbė gegužės 31-ąją Pasauline nerūkymo diena. Šią dieną visi rūkantieji skatinami bent vieną dieną nerūkyti, o jei pavyks – tai ir visai mesti šį pomėgį. Kaip tai padaryti, tikimės, kad padės mūsų patarimai.

Patarimai nusprendusiems mesti rūkyti:

Mažinkite cigarečių skaičių

1. Surūkykite tik pusę cigaretės.

2. Kasdien vėlinkite pirmosios cigaretės užsidegimą 1 valanda.

3. Iš pat pradžių nuspręskite, kiek cigarečių tą dieną surūkysite. Už kiekvieną papildomą cigaretę atidėkite į taupyklę pasirinktą sumą pinigų.

4. Pasistenkite, kad „po ranka” būtų ne cigaretė, o stiklinė sulčių.

5. Jei pasiseks sumažinti per dieną surūkomų cigarečių skaičių iki 7, pats laikas paskirti visiško metimo dieną.

 

Nerūkykite „automatiškai”

1. Rūkykite tik tas cigaretes, kurių tikrai norite.

2. Netuštinkite peleninės. Ji primins jums kiek surūkėte cigarečių per dieną, nemaloniai nuteiks ir senų nuorūkų kvapas.

3. Laikykite cigaretę priešingoje rankoje nei esate įpratę, cigarečių pakelį laikykite vis kitoje, neįprastoje vietoje.

4. Nepirkite cigarečių dėžėmis. Palaukite, kol cigarečių pakelis bus tuščias, tik tuomet pirkite kitą.

Padarykite rūkymą nemaloniu

1. Jei mėgstate rūkyti su draugais, rūkykite vieni.

2. Pastatykite savo kėdę į nepatogią vietą, kurioje negalėtumėte galvoti nieko kito tik apie cigaretes ir jų neigiamą poveikį.

3. Rinkite savo nuorūkas į didelį stiklinį indą, kad matytumėte kiek šiukšlių jūs sukuriate.

Prieš metant

1. Negalvokite, kad nerūkysite niekada. Galvokite, kad nerūkysite šiandien.

2. Išvalykite savo drabužius, kad neliktų cigarečių kvapo.

Metimo dieną

1. Išmeskite visas cigaretes, degtukus ir žiebtuvėlius.

2. Apsilankykite pas stomatologą, pašalinkite nuo dantų tabako akmenis. Tegul gražūs dantys padeda jums nerūkyti.

3. Surašykite sąrašą daiktų, kuriuos norėtumėte įsigyti. Kainas rašykite pagal cigarečių pakelių kainą.

4. Tą dieną būkite labai užsiėmę, daug judėkite.

5. Priminkite savo draugams, šeimos nariams, kad šiandien jūsų metimo diena. Paprašykite jų pagalbos.

6. Pavaišinkite save ar suruoškite kažką įdomaus, šventiško šiai dienai pažymėti.

Metus rūkyti

1. Susikurkite švarią, gaivią, nerūkymo aplinką aplink save darbe ir namuose.

2. Pirmąsias nerūkymo dienas stenkitės praleisti tokiose vietose, kur rūkyti negalima (bibliotekose, kine, muziejuose, teatruose, ir kitur).

3. Gerkite kuo daugiau vandens ir vaisių sulčių (venkite gėrimų su kofeinu).

Venkite alkoholio, kavos ir kitų su rūkymu susijusių gėrimų.

4. Jei jums norisi kažką (cigaretę) laikyti rankoje, pažaiskite su pieštuku, sąvaržėle.

5. Čiulpkite ledinukus, sukąskite tarp dantų krapštuką.

Venkite pagundų

1. Pavalgę, vietoje rūkymo, išsivalykite dantis ar išeikite pasivaikščioti.

2. Jei buvote įpratę rūkyti vairuodami, įsijunkite mėgstamą radio stotį, paklausykite muzikos, ar važiuokite (jei galite) visuomeniniu transportu.

3. Venkite situacijų, kurių metu dažniausiai rūkydavote (žiūrėti mėgstamą TV laidą, sėdėti mėgstamoje vietoje, gerti kokteilį prieš pietus ir kt.).

4. Jei dalyvaujate vakarėlyje, kur yra daug pagundų parūkyti, pasirinkite nerūkančiųjų kompaniją.

Jei noras rūkyti labai stiprus

1. Visada turėkite kišenėje: obuolį, saulėgrąžų, razinų, becukrės kramtomosios gumos.

2. 10 kartų giliai įkvėpkite, paskutinį įkvėpimą sulaikykite kiek galite ilgiau.

3. Nusiprauskite po dušu, vonioje.

4. Vietoj cigaretės užsidekite smilkalą arba žvakę.

5. Pagalvokite, kiek pastangų padėjote, kad nerūkytumėte.

Užsiimkite nauja veikla

1. Užsiimkite veikla, kurios metu rūkyti sunku ar neįmanoma. Pvz., sunku rūkyti plaukiant, žaidžiant tenisą ar tinklinį.

2. Užsiimkite daug rankų darbo reikalaujančia veikla (rankdarbiai, paveikslėliai dėlionės, sodo darbai, namų ruoša). Važinėkite dviračiu, eikite pasivaikščioti, pasidarykite manikiūrą, rašykite laiškus.

3. Daugiau mankštinkitės. Atkreipkite dėmesį į savo išvaizdą. Džiaukitės maloniu skoniu burnoje ir reguliariai valykite dantis.

4. Metę rūkyti, negalvokite, kad jūs tuoj pat priaugsite daugiau svorio. Joku būdu, jūs tik pradedate dažniau užkandžiauti.

5. Susirūpinkite savo maisto racionu. Venkite riebaus, kaloringo maisto. Prieš valgį išgerkite stiklinę vandens. Vietoj saldumynų rinkitės becukrę kramtomąją gumą.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (12)

xxx 2014.09.21 13:27

sveiki,,isradau gera buda kai mesti rukyti labai greitai,,,nors pati nerukau ir niekad nebandziau bet tiesiog negaliu pakesti zmoniu kurie ruko...mano tevas praruke 38 metus kol viena diena padariau jam gerima kurio jis nepamirs visa likusi gyvenima.....surinkau cigareciu nuorukas uzpyliau verdanciu vandeniu palaikiau para laiko o tada kadangi buvo istroskes padaviau jam atsigerti ....isgere gal pora geru gurksniu poto veme tris dienas bijodamas net paziureti y cigaretes...kaip jis sakydavo vos pagalvojus siurpas krato.....ir sendienai jau daugiau nei 13 metu prie cigareciu nenori net prisiliesti....pats dziaugiasi nors kazkada sake niekad nesistenge ir nemes rukymo....
beja zinau dar viena labai veiksminga buda bet tai galpaliekamkitam kartui....:)sekmesmetantiems...

Lina 2013.09.21 22:32

Noru greitai mesti rūkyti

Asa 2013.03.02 17:10

Nerukau 100 dienu. Stazas 21 metai. Meciau del daugybes priezasciu,bet svarbiausiai ikalaiu sau i galva,kad man labai geda pries mano seima bei visus aplinkinius. Sunkios pirmos 2-3 savaites,veliau vis lengviau. Vis kartoju sau,kad labai geda.
Patarimas : Kai pasidaro labai sunku susilaikyti, padeda jogurtas, juodas sokoladas, pienas, netgi stikline vandens. O siaip kiekvienas asmeniskai turi prisimint ko uzvalgius ar atsigerus nesiruko. Tikrai palengvina. Dar kas labai padeda, skaityti nuolatos kiek tai kenkia. Man visi sie dalykai padeda iki dabar.

Video