Padėkime savo akims. Pratimai stovint

Teksto dydis:

Padėkime savo akims. Pratimai stovint

2012 kov. 1 00:03

Na štai, vadinasi, nusprendėte atplėšti minkštąją vietą nuo minkštos kėdės? Šaunuoliai, mūsų akelės to tikrai vertos ir bus dėkingos. Tęsiame mankštą. Dabar – stovint.
 
1. Pažvelkite tolį, tiesiai prieš save, kokias dvi – tris sekundes. Iškelkite pirštą nosie lygyje, atitraukę jį nuo nosies kokius 30 centimetrų. Nukreipkite žvilgsnį į pirštą ir apžiūrinėkite jį penkias sekundes. Nuleiskite ranką ir vėl pažvelkite į tolį. Ir taip kokius dešimt – dvylika kartų. Jūsų pastangos skirtos tam, kad atpalaiduotumėte akomodacinį raumenį ir pratintumėte akis stebėti arti esančius objektus. Klausiate, kas tas akomodacinis raumuo? Toks raumuo yra kiekvienoje akyje, jis sufokusuoja vyzdį pagal reikiamą atstumą, tarsi fotografas – savo fotoaparato objektyvą.
2. Dabar tegu tokioje pačioje padėtyje, kaip ir ankstesniame pratime, atsiduria dešinės rankos rodomasis pirštas. Pažiūrėkite į jį. Pakaks trijų – penkių sekundžių. Kairę akį uždenkite kairės rankos delnu, palaikykite tas pačias tris – penkias sekundes. Atsižiūrėjote? Delną atitraukite, vėl žvelkite abiem akimis. Analogišką pratimą pakartokite pakeitę rankas ir akis, vietoj kairės akies uždenkite dešinę. Pakartokite viską šešis kartus. Pratimas skirtas bendram abiejų akių darbo koordinavimui.
3. Žvelkite tiesiai prieš save. Pusiau sulenktą dešinę ranką judinkite galvos lygyje, iš dešinės į kairę ir sekite akimis jos judėjimą. Po to stebėkite tokius pačius kairės rankos judesius. Nepamirškite galvos laikyti tiesiai. Pakartokite dešimt – dvylika kartų. Pratimas teigiamai veikia akių raumenis, atsakingus už horizontalų matymą, pagerina jų koordinaciją.
4. Analogiškas pratimas, tik rankomis judiname ne iš vieno šono į kitą, o iš viršaus į apačią. Taip padedame toms akių raumenų grupėms, kurios atsako už vertikalų akių judėjimą.
5. O dabar patreniruokite sudėtinius akių judesius. Pažiūrėkite į viršų, žemyn, į dešinę, į kairę. Galva nejuda kartu su akimis, ją laikome tiesiai. Pakartokite šešis – aštuonis kartus.
6.       Kojos pečių plotyje. Nuleiskite galvą ir pažiūrėkite į kairės kojos pirštus. Pakelkite galvą ir pažiūrėkite į dešinį lubų kampą. Vėl nuleiskite galvą, bet žiūrėkite į dešinės kojos pirštus, o po to – į kairį aukščiausią kampą. Pakartokite tris – šešis kartus. Taip jūs treniruojate akių ir galvos judesių koordinaciją.
7. Ištieskite rankas į priekį prieš save, pečių plotyje, akių aukštyje. Pažiūrėkite į dešinį lubų kampą, dabar nužvelkite kairės rankos pirštų galiukus. Po to į kairį kampą ir įdešinės rankos pirštukus. Kad padėtume vystytis sudėtiniams koordinaciniams akių judesiams pakanka viską pakartoti tris – keturis kartus.
8. Atsistokite priešais langą, nuo jo atsitraukę ketvirtį metro. Akių lygyje pažymėkite ant stiklo su flomasteriu žymę. Paeiliui fokusuokite žvilgsnį ties žyme ir kokiu nors gatvėje matomu objektu, esančiu žymės lygyje ir nutolusiu nuo lango ne mažiau kaip metrą. Pakartokite dešimt kartų. Pratimas ne tik koordinuoja vidinių ir išorinių akių raumenų darbą, jis dar vysto sugebėjimą teisingai nustatyti atstumą.
 
Jūs pasielgsite visiškai teisingai, jei pratimus, skirtus atlikti sėdint ir stovint, derinsite tarpusavyje. Bus ne tik akivaizdi nauda akims, bet šiek tiek pamankštinsite ir kitus raumenis.

Komentuoti

Video