Padėkime savo akims. Pratimai sėdint

Teksto dydis:

Padėkime savo akims. Pratimai sėdint

2012 kov. 1 00:02

Na ką, ponai internautai, ar dar nenusibodo sėdėti priešais monitorių? Taip, žinau, kad nenusibodo. Internete tiek daug įdomaus, forumai, naujienos, parduotuvės – ko tik čia nėra. Atsiplėšti neįmanoma.
Bet ir apie sveikatą kartais reiktų prisiminti. Pavyzdžiui, akytės, o jos juk taip reikalingos šiandien ir ateityje tikrai pravers. Reikia jomis rūpintis. Jei nors keletui minučių atsiplėšite nuo monitoriaus, ir nenusėsdami nuo kėdės padarysite keletą lengvų pratimukų, nepakenks, o naudos tikrai turėsite. 
 
1. Stipriai sumerkite akis. Kokioms penkioms sekundėms, arba nors trims, jei jau visai laiko nėra.
Po to plačiai jas atmerkite ir tiek pat laiko paspoksokite. Pakartokite viską septynis aštuonis kartus. Arba tiek, kiek pavyks, juk kol atsidarys perkrautas puslapis, vis tiek laikas eina tuščiai.
Kokia iš to nauda? Pratimai stiprina vokų raumenis, pagerina kraujotieką ir atpalaiduoja akių raumenis.
2. Galima tiesiog pamirksėti. Greitai – greitai, kelias minutes. Tai taip pat pagerina kraujo apytaką.
3. Atitraukite pirštelius nuo pelytės ir nuo klaviatūros. Primerkite akytes. Tikimės, kad refleksai dar veikia? Atsargiai pridėkite pirštelius prie vokų, akies neįsidursite? Apvaliais judesiais pamasažuokite vokus. Pakaks vienos minutėlės, o jūsų raumenys atsipalaiduos, ir brangiųjų akučių kraujotaka pagerės.
4. Kad pagerėtų skysčio, esančio akies viduje, cirkuliacija, trimis dešinės rankos pirštukais atsargiai kelioms sekundėms paspauskite užmerktą dešinės akies voką. Po to tą patį padarykite su kaire akimi kaire ranka. Užtvirtindami efektą, pakartokite tris – keturis kartus. 
5. O dabar nusisukite nuo monitoriaus. Ir nepykite, tai truks visai neilgai. Pažiūrėkite kur nors į tolį, pvz., pro langą. Pakaks sekundės – kitos. Tik žiūrėkite tiesiai, akytėmis nežvairuokite, geriau kaklą pasukite. Po to įdėmiai apžiūrėkite nosies galiuką, tam laiko sugaiškite du kartus daugiau, nei beprasmiškai apžiūrinėdami debesis. Tada vėl į tolį, ir vėl į nosies galiuką. Ir taip septynis – aštuonis kartus. Nauda akivaizdi: visų pirma, niekas dabar negalės jūsų kaltinti, kad toliau nuosavos nosies nieko nematote, o antra, pratimas vysto sugebėjimą išlaikyti žvilgsnį į artimai esantį objektą. 
6. Dabar atsisėskite tiesiai, nugarytę ištieskite, galva nukreipta tiesiai, bet akys nežiūri į monitorių. Akytės žiūri į jūsų dešinės rankos pirštus, kurie pusmetrio atstumu nuo galvos dešinėje piešia ratukus. Įdėmiai žiūri, seka judesius, kaip žvalgas stebi šnipą. Po to „šnipą” pakeiskite, priverskite jo vaidmenį vaidinti kairės rankos pirštukams. Pakartokite apsikeitimą vaidmenimis penkis – šešis kartus. Jei ilgiau sėdėsite nejudėdami, nutirps nugara. Pratimas vysto bendrų „žvalgybininkų” veiksmų koordinaciją ir padeda stiprėti vestibiuliariniam aparatui. 
7. Dabar pažiūrėkite į viršų. Stop, stop, stop. Galvytę laikome tiesiai, jos kelti nereikia, tik akytes. Priverskite akytes bėgioti ratais, iš pradžių pagal laikrodžio rodyklę, po to – prieš. Pakartokite penkis – šešis kartus. Tai įtvirtins vestibiuliarines reakcijas ir padės vystytis sudėtingiems akių judesiams.
 
Viskas, galite toliau apžiūrinėti pikselius. Bet jei norite, galima atsikėlus nuo kėdės pratęsti pratimus jau stovint. Apie tai bus kitas straipsnis.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (2)

Sima 2016 rugs. 28 21:46

http://www.kenguros.lt

Rita 2016 rugs. 28 21:45

(<a href=”http://kenguros.lt”></a>

Video