Omega–3 riebalų rūgštys – pagalba širdžiai vasarą

Teksto dydis:

Omega–3 riebalų rūgštys – pagalba širdžiai vasarą

2011 geg. 27 01:00

Mūsų širdis dirba ištisus metus, todėl stiprinti ją reikia nuolat. Nors atrodo, kad atšilus orams, daugiau judame, pamirštame mus slegiančius rūpesčius ir atostogaudami džiaugiamės gyvenimu, širdis dėl karščio būna dar labiau apkrauta.

Nustatyta, kad vasarą labai padidėja smegenų ir širdies infarktų atvejų skaičius. Ypač didelį pavojų karščiai kelia vyresnio amžiaus žmonėms. To priežastis – sulėtėjusi kraujotaka išsiplėtusiose kraujagyslėse ir padidėjęs kraujo klampumas, ritmo sutrikimai.

Norint išvengti arterinės hipertenzijos komplikacijų, būtina gerti kuo daugiau skysčių, nepamiršti vaistų, neleidžiančių užsikimšti kraujagyslėms.

Prieš ruošdamiesi atostogauti ir planuodami vykti į kitą šalį, žmonės, žinantys apie savo širdies bėdas, turi gerai viską apgalvoti, kad poilsis netaptų ligos paūmėjimu. Medikai rekomenduoja laikytis šių svarbių taisyklių.

1. Renkantis šalį, kurioje atostogausite, pirmenybę teikite kraštams, kur klimatinės sąlygos panašios į tas, kokiose jūs gyvenate. Jūra yra ir pas mus, o maudytis Suomijos ežeruose nei kiek ne blogiau, nei Egipto viešbučių baseinuose.

2. Jei yra galimybė, pasistenkite neskristi atostogauti iš vieno pusrutulio į kitą ir nekirsti daugiau kaip 2 – 3 laiko juostų.

3. Prieš išvažiuodami apsilankykite pas savo gydytoją ir papasakokite jam savo planus. Suderinkite su juo, kaip ir kiek vartosite skysčių bei šlapimą varančių preparatų atostogų metu. Apsirūpinkite atitinkamais medikamentais – tais, kuriuos vartojate, ir tais, kurių gali prireikti ekstrinėje situacijoje.

4. Gerai įsisavinkite vartojamų preparatų pavadinimus ir dozes. Laikykitės gydytojo nurodyto vaistų vartojimo laiko ir dozavimo.

5. Atostogų metu stenkitės stebėti savo svorį. Sumažėjus kūno masei ne tik pagerės savijauta, bet sumažės ir širdies apkrovimas. Jei svoris didėja, vadinasi, reikia riboti maistą, net jei jis skanus ir nieko nekainuoja.

6. Aptarkite su gydytoju, koks fizinis krūvis jums tiks. Konkretus režimas priklauso nuo jūsų būklės stabilumo, savijautos ir amžiaus. Gal būt jums visiškai pakaks pasivaikščiojimų ir maudynių baseine. O gal gydytojas leis ir aktyviau ilsėtis (žaisti tinklinį, važinėti vandens dviračiu).

7. Nuodugniai aptarkite su gydytoju, kaip maitinsitės atostogų metu: ar jums būtina laikytis nurodytos dietos, ar galite sau leisti kokių nors išlygų. „Širdininkų“ maitinimosi režimas panašus: riebaus, kepto maisto ribojimas, vietoj kiaulienos ir jautienos – paukštiena ir žuvis, nuriebinti pieno produktai ir pan. Nepiktnaudžiaukite saldumynais, valgykite daugiau šviežių vaisių, ribokite druskos ir aštraus maisto vartojimą. Dabar dėl alkoholio. Vienose šalyse jums pasiūlys prie stalo vyno, kitur – alaus. Vartodami alkoholį stenkitės tarp tostų išgerti negazuoto mineralinio vandens. Bet jei gydytojas pasakė „alkoholiui – ne“, tai apie tokius gėrimus teks pamiršti.

8. Atkreipkite dėmesį į medicininį draudimą, kurį siūlo turistinė firma. Išsiaiškinkite visus klausimus, susijusius su medicininėmis paslaugomis užsienyje. Atminkite, kad draudime dažniausiai numatyta tik pirma ir skubioji pagalba. Chroniškų susirgimų gydymas nenumatytas.

Ir devinta, kone svarbiausia taisyklė: vartokite omega–3 riebalų rūgščių preparatus. Omega–3 riebalų rūgštys labai naudingos ir reikalingos organizmui. Jos puiki profilaktinė priemonė nuo aterosklerozės – klastingos ligos, kurios vystymuisi didelę įtaką turi rūkymas, nutukimas, padidėjęs kraujo spaudimas, kraujo lipidų kiekis. Omega–3 polinesočiosios rūgštys veikia keletą aterosklerozės vystymosi veiksnių. Jos ankstyvoje stadijoje stabdo aterosklerozinės plokštelės formavimąsi, todėl gali efektyviai apsaugoti nuo aterosklerozės, o kartu ir nuo koronarinės širdies ligos. Taip pat omega–3 riebalų rūgštys mažina kraujo lipidų kiekį, kraujo spaudimą ir krešėjimą, palaiko arterijų sienelių elastingumą bei reguliuoja širdies ritmą, taip apsaugodamos nuo aterosklerozės ir širdies ritmo sutrikimų.

Taigi, omega–3 polinesočiąsias riebalų rūgštis turėtų vartoti tie, kurie skundžiasi padidėjusiu cholesterolio kiekiu; gydosi širdies–kraujagyslių ligas. Šių riebiųjų rūgščių reikia kenčiantiems nuo antsvorio, valgantiems riebų, nepilnavertį maistą. Tai puiki parama nuolat patiriantiems stresą, vyresnio amžiaus žmonėms ir bet kam, kas rūpinasi savo širdimi – omega–3 riebalų rūgštys – gera profilaktikos priemonė.

Komentuoti