Nutukimo ir aterosklerozės priešai – „Omega 3-6-9“

Teksto dydis:

Nutukimo ir aterosklerozės priešai – „Omega 3-6-9“

Reguliuok kūno svorį, skelbia vienas iš dešimties kardiologo įsakymų. Antsvoris be abejonės, apsunkina širdies darbą ir yra daugelio širdies ir kraujagyslių sistemos problemų priežastis.
 
Reikalingieji riebalai

Kai organizmas gauna tam tikrų riebalų rūgščių – galima atsikratyti papildomų kilogramų. Įrodyta, kad Omega-3, Omega-6 ir Omega-9 riebiosios rūgštys (polinesotieji riebalai) – skatina organizmą deginti žalingus riebalus. Šios medžiagos taip pat veikia kaip tirpikliai, padedantys organizmui ištirpinti ir pašalinti kietus riebalus.
 
Medikai teigia: organizmui būtina su maistu gauti tam tikrą riebalų kiekį. Tai suteikia organizmui papildomo „kuro“ sunkiai dirbant, keliaujant, ar kitų stresinių atvejų metu, kai tinkamai maitintis gali būti sudėtinga. Reikiamas organizme riebalų kiekis padeda palaikyti normalų cukraus kiekį kraujyje, palaiko šilumą ir apsaugo organus nuo pažeidimo.
 
Gerosios riebiosios Omega rūgštys ir riebalai – „blogiukai“
 
Šiais, nepilnavertės mitybos laikais, mūsų organizmui labiausiai trūksta Omega-3, Omega-6 ir Omega-9 riebiųjų rūgščių. Nustatyta, kad šių „gerųjų“ riebalų suvalgome tik 1/20 dalį, nei prieš šimtmetį. Tačiau žalingų riebalų su maistu gauname 20 – 100 kartų daugiau, nei prieš 100 metų.
Omega -3, Omega-6 ir Omega-9 riebiųjų rūgščių trūkumas lemia tai, kad organizmas nuolat smegenims siunčia signalus, reikalaudamas riebalų. Tuomet nesąmoningai valgome riebius produktus. Deja, dažniausiai tai yra maistas, kuriame yra būtent žalingi riebalai.
 
Visų riebalų atsisakyti negalima, nes tai sukelia maisto medžiagų trūkumą ir rimtas sveikatos problemas. Bet riebalai, kurių siūloma valgyti kuo mažiau, yra gyvulinės kilmės: margarinas, kulinariniai riebalai, rafinuotas aliejus, riebi mėsa, apdorotas maistas. Šie „blogieji“ riebalai didina cholesterolio kiekį kraujyje, skatina širdies ir kraujagyslių ligas, didina antsvorį.
 

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (5)

Margarita 2013 gruod. 5 10:07

Kokius maisto produktus reikėtų vartoti, norint gauti omega-3 riebalų rūgščių?
Augaliniai aliejai: sėmenų, rapsų, sojos, saulėgrąžų, alyvų.
Tamsios žalialapės daržovės.
Graikiniai riešutai, moliūgų sėklos.
Žuvys: lašiša, upėtakiai, silkė, skumbrė – pagrindinis omega-3 riebalų rugščių šaltinis.
Žuvų taukai.
Maisto papildai, kurių sudėtyje yra omega-3.

tomas 2013 spal. 4 15:47

omega3

Zygimantas 2013 rugs. 26 13:30

Man patinka rukyta zuvis prie alaus.Idomu ar alkoholis sunaikina Omega 3 6 9? Jei taip tai blogai..