Lyg švino pripiltos, sunkios kaip kaladės… kojos

Teksto dydis:

Lyg švino pripiltos, sunkios kaip kaladės… kojos

2015 spal. 1 10:09

Atšilus orams lengvėja ir plonėja mūsų drabužiai, tačiau sunkėja, greičiau pavargsta, pabrinksta mūsų kojos. Dienai baigiantis vieni skundžiasi, kad kojos tirpsta, kai kuriems pradeda smarkiai skaudėti pėdos, blauzdas traukia mėšlungis… Pagrindinė priežastis – didelis krūvis. Juk pagalvokime, kokį atstumą kasdien nužingsniuoja mūsų kojos ir kokį svorį išlaiko pėdos? Kokius madingos avalynės išlinkimus iškenčia, kiek laiko nekvėpuodamos išbūna batuose?

Kojos pavargsta dėl daugelio priežasčių. Svarbiausios iš jų – skaudančios venos, pilnapadystė, antsvoris, kojų raumenų pertempimas.

Dauguma kojų nuovargiu besiskundžiančių moterų didžiąją dienos dalį praleidžia „ant kojų“ – dirba padavėjomis, pardavėjomis, kirpėjomis, mokytojomis ir kt.

Blauzdose atsiradęs traukimo skausmas gali signalizuoti apie vitaminų ir mikroelementų stygių. Ir pirmiausia – kalcio.

Būklė paprastai pablogėja naktį, ilsintis. Tai ypač būdinga nėščiosioms ir pagyvenusiems žmonėms. Todėl vakare, atsigulus ant nugaros, reikia ketvirtį valandos pagulėti pakėlus kojas arba pritūpti remiantis alkūnėmis ir keliais. Ši poza itin naudinga sergant venų varikoze.

Nemalonūs pojūčiai kojose gali atsirasti ilgai sėdint, pvz., keliaujant autobusu, po ilgai trukusių posėdžių, skrydžių, kada apribojama galimybė normaliai judėti, pakelti kojas. Tokių simptomų gali atsirasti ne tik kai yra giliųjų venų pažeidimų, įgimtų venų anomalijų, bet ir visiškai sveikiems žmonėms. Nuovargis kojose atsiranda todėl, kad daliai kraujo iš kojų nebenutekant širdies link jis lieka venose ir sukelia kojų tinimą ir kitus nemalonius pojūčius.

Kojų negalavimų kelionėse priežastys gali būti tokios: ilgas stovėjimas, sėdėjimas, dubens suspaudimas, nutukimas, nėštumas, vidurių užkietėjimas, rūkymas, ankšti drabužiai, geriami vaistai nuo nėštumo. Neretai malonius kelionės įspūdžius apkartina ir išsivysčiusi giliųjų venų trombozė. Nuolat save primenantis kojų nuovargis, sunkumas ir tinimas kelionės metu – dažniausiai veninės kraujotakos nepakankamumo požymiai.

Todėl kelionėje patariama pasinaudoti kiekviena proga kojas pamiklinti. Reikėtų turėti ir specialias kelionines, kojų veninę kraujotaką gerinančias kojines. Sergantiesiems kojų venų varikoze reikėtų turėti veninę kraujotaką gerinančių tepalų su heparinu, ginkmedžiu, kaštonų vaisių ekstraktu. Beje, šie tepalai puikiai tinka ir esant didesniems sumušimams. Jie mažina kraujo krešėjimą ir uždegimą, skatina kraujosruvų rezorbciją, todėl mažėja audinių įtempimas ir dėl jo atsiradęs skausmas.

Žinoma, kojų nuovargio kaltininkė gali būti ir nepatogi avalynė. Todėl, vykdami į kelionę, pirmiausia pasirūpinkite patogia avalyne – pamirškite siaurą avalynę ir aukštakulnius, pakulnė neturėtų būti aukštesnė nei 4 centimetrai, pageidautinas pado skliautą atkartojantis supinatorius.

Pamasažuokite pėdas…

Kai pavargsta kojos, nuovargis jaučiamas visame kūne. Jo atsikratyti padeda pėdų masažas, kuris pašalina per dieną susikaupusią įtampą, taip pat stiprina imunitetą, pagerina vidaus organų veiklą, kraujotakos cirkuliaciją visame kūne. Ir, žinoma, padeda atsikratyti sunkumo kojose.

Atsisėskite ant kėdės ar vonios krašto, ant kairio kelio užkelkite dešinę pėdą, paskui atvirkščiai. Sugniaužkite kumštį ir krumpliais stipriai braukite per pėdos skliautą. Paskui abiejų rankų nykščiais jį paspaudykite. Tada švelniais ritmiškais judesiais paspaudykite pėdą nuo kulno iki pirštų. Sugniaužkite kumštį ir sukamaisiais judesiais masažuokite visą pėdą. Patrinkite kulkšnis, kulną. Po vieną dviem pirštais suimkite kojų pirštus ir švelniai kelis kartus patempkite.

ir ausis

Ilgą laiką skrendant lėktuvu ar važiuojant autobusu, kai kojos jau „švininės”, vienas geriausių būdų pakelti bendrą tonusą yra ausų masažas. Pirmiausiai pirštais pamasažuokite visą ausies kraštą, po to nestipriai paspauskite ausies spenelį. Prispauskite spenelį ir viršutinę ausies dalį, tarsi sujungdami taip, kad uždengtumėte ausies angą, po to užlenkite ausį veido link (ir taip po tris kartus). Pamasažuokite pačią ausies angą. Tai galima daryti kelis kartus per dieną.

Komentuoti