Kojų venų varikozė sparčiai jaunėja

Teksto dydis:

Kojų venų varikozė sparčiai jaunėja

Moteriški hormonai estrogenai neigiamai veikia venų būklę. Būtent todėl varikozė dažniau puola moteris. Dėl tos pačios priežasties ši liga dažnai vystosi nėštumo metu – moteris ne tik priauga 10 papildomų kilogramų, bet pasikeičia ir jos hormoninis fonas. Būsimoms mamoms, kurių tėvus kankino išsiplėtusios venos, nėštumo metu reikia dėvėti kompresines kojines.
Jei yra polinkis į varikozę nerekomenduojama vartoti hormoninių kontraceptikų. O štai pakaitinės hormonų terapijos klimakso metu atsisakyti nereikėtų. Dabar ji taikoma net jei venos linkusios plėstis. Žinoma, kokį preparatą rinktis, dozę, vartojimo laiką turi aptarti du gydytojai – ginekologas ir flebologas.

  • Pasaulinė statistika rodo: bėdų su venomis turi net 30 proc. sėdimą darbą dirbančių žmonių. Kas 25 – 30 minučių atsistokite, pasivaikščiokite po kambarį.
  • Pamirškite blogą įprotį sėdėti sudėjus koją ant kojos arba supynus kojas kasele.
  • Stenkitės, kad kojos nesutintų. Tai ženklas, kad venos varinėja kraują šturmo rėžimu.
  • Nedėkite ant kelių sunkių rankinių ir nesodinkite vaikų, neverskite venų dirbti iki išsekimo.
  • Namuose skaitykite, žiūrėkite televiziją, užkėlę kojas ant žurnalinio staliuko arba pagalvėlės.
  • Kelionės, ypač skrydžio, metu, kai tenka ilgai sėdėti ankštame krėsle, gerkite daugiau skysčių. Tam labai tinka arbata su citrina – ji skystina kraują ir neleidžia jam krešėti. Kelionėje nedėvėkite apspaustų drabužių: džinsų, sijonų, diržų, rūbų su tampriai prigludusiu kaklu. Kaklą ir juosmenį spaudžianti apranga trukdo kraujui laisvai tekėti periferinėmis kraujagyslėmis. Lėktuvo (autobuso) salone išsiaukite iš batų, kas 20 – 30 minučių ištieskite kojas ir po 20 kartų palankstykite kojų pirštus.

    Rinkitės poilsį prie vandens

    Tiems, kurių venos linkę plėstis, naudinga plaukioti, ypač braso stiliumi. Vanduo šiek tiek spaudžia kraujagysles, jas tonizuoja, neleidžia joms plėstis. Pastebėta, kad plaukikai varikozine liga beveik neserga. Poilsiaukite prie jūros, ežero, upės, kasdien plaukiokite. Labai naudinga pabėgioti ar pasivaikščioti smėliuotu vandens pakraščiu. Tuo metu kojų raumenys patiria apkrovimą, kuris pagerina periferinę kraujotaką.
    Gera varikozės profilaktika – aerobika vandenyje. Aerobika lauke jums nėra naudinga. Pratimai baseine taip pat padeda atsikratyti papildomų kilogramų, todėl sumažėja kraujagyslių apkrovimas.

    Valgykite daug vaisių ir daržovių

    Vieni produktai stiprina venų sistemą, kiti jai kenkia.
  • Venoms reikia vitamino E, kuris joms suteikia elastingumo. Šio vitamino daug daigintuose kviečių ir rugių grūduose, ankštinėse kultūrose, salotų lapuose, svogūnų laiškuose, kepenyse, kiaušinio trynyje, alyvuogių ir sojų aliejuje.
  • Venas stiprina vitaminas C. Jo daug šaltalankio uogose, paprikoje, erškėtuogėse, juoduosiuose serbentuose, baltagūžiuose kopūstuose, citrusiniuose vaisiuose…
  • Venoms būtinas rutinas – vitaminas PP, jis stiprina jų sieneles ir vožtuvus. Daug rutino yra erškėtuogėse, citrusiniuose vaisiuose, juoduosiuose serbentuose, šermukšnio uogose, graikiškuose riešutuose, arbatoje.
  • Venų darbą palengvina bioflavonoidai –medžiagos, suteikiančios uogoms sodrią tamsiai vyšninę spalvą. Bioflavonoidai krešulius tirpdo aktyviau nei aspirinas, ir padeda kraujui judėti venomis. Jų gausite valgydami vyšnias ir tamsias trešnes.
  • Venoms reikalingas varis. Jo pagalba organizme sintetinamas elastinas. Šis jungiamojo audinio baltymas neleidžia plėstis kraujo spaudžiamoms venų sienelėms ir susidaryti krešuliams. Vario daug turi jūros gėrybės – austrės, krevetės, krabai, kalmarai, jo yra avies inkstuose ir kiaulės kepenyse.
  • Venų darbui padeda skysčiai. Jei organizmas kasdien gaus mažiau kaip 1,5 – 2 litrus skysčių, kraujas taps klampus ir sunkiai tekės venomis.

    O štai kas venoms nenaudinga – tai viskas, kas riebu, saldu, pagaminta iš miltų – visa tai, kas didina mūsų svorį. Tiršti mėsos sultiniai, šaltiena, rūkyti gaminiai, marinatai ardo venų sieneles. Kava ir alkoholis sulaiko organizme skysčius, taip apsunkindami venų darbą.

    Kasdien vaikščiokite pėsčiomis

    Kojų venos – tikros darbštuolės, jos per metus prieš svorio jėgą pakelia į viršų iki 3 tūkstančių litrų kraujo. Šiame darbe joms padeda… arterijos. Susitraukiant širdies raumeniui arterijos plečiasi ir spaudžia šalia esančias venas. Venų vožtuvai ima judėti – vieni užsidaro, kiti atsidaro. Taip kraujas juda aukštyn, į širdį. Bet šis mechanizmas gerai veikia tik tada, jei jūs daug judate. Todėl gydytojai rekomenduoja kasdien ne mažiau kaip 40 minučių pasivaikščioti.

    Be to:
    Moterims, norinčioms ilgą laiką išsaugoti sveikas ir gražias kojas, medikai rekomenduoja mūvėti profilaktines kompresines kojines. Šios kojinės, tolygiai apspausdamos kojas (spaudimas didžiausias ties čiurna ir laipsniškai mažėja, kylant į viršų) skatina kraujo apytaką, padeda išvengti kraujo sankaupų venose ir saugo nuo venų išsiplėtimo.

 

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (1)

Monika 2018 geg. 11 13:28

Ilgai nesusidraugavau su kompresinėmis kojinėmis. Po poros bandymų buvau nukišusi jas, bet praėjus pusmečiui supratau, jog sveikata svarbiau. Dabar jau antrus metus nešioju ir nebejaučiu jokio vargo jas maunantis. Perku dažniausiai internetu. Gal kam pravers tikrai kokybiškų kojinių nuoroda: http://e-itvarai.lt/sportui/kompresines-kojines