Kad širdies ligos ir diabetas neapkartintų atostogų

Teksto dydis:

Kad širdies ligos ir diabetas neapkartintų atostogų

2011 birž. 21 00:00

Prieš ruošdamiesi atostogauti ir planuodami vykti į kitą šalį žmonės, žinantys apie savo bėdas su sveikata, turi gerai viską apgalvoti, kad poilsis netaptų ligos paūmėjimu.

Saugios širdininko atostogos

  • Renkantis šalį, kurioje atostogausite, pirmenybę teikite kraštams, kur klimatinės sąlygos panašios į tas, kokiose jūs gyvenate pastoviai. Jūra yra ir pas mus, o maudytis Suomijos ežeruose nei kiek ne blogiau, nei Egipto viešbučių baseinuose.
  • Jei yra galimybė pasistenkite neskristi atostogauti iš vieno pusrutulio į kitą ir nekirsti daugiau kaip 2 – 3 laiko juostų.
  • Prieš išvažiuodami apsilankykite pas savo gydytoją ir papasakokite jam savo planus. Suderinkite su juo, kaip ir kiek vartosite skysčių bei šlapimą varančių preparatų atostogų metu. Apsirūpinkite atitinkamais medikamentais – tais, kuriuos vartojate pastoviai, ir tais, kurių gali prireikti ekstrinėje situacijoje.
  • Gerai įsisavinkite vartojamų preparatų pavadinimus ir dozes. Laikykitės gydytojo nurodyto vaistų vartojimo laiko ir dozavimo.
  • Atostogų metu stenkitės stebėti savo svorį. Sumažėjus kūno masei ne tik pagerės savijauta, bet sumažės ir širdies apkrovimas. Jei svoris didėja, vadinasi, pakaks tiek valgyti, net jei maistas skanus ir nieko nekainuoja.
  • Aptarkite su gydytoju, koks fizinis krūvis jums tiks. Konkretus režimas priklauso nuo jūsų būklės stabilumo, savijautos ir amžiaus. Gal būt jums visiškai pakaks pasivaikščiojimų ir maudynių baseine. O gal gydytojas leis ir aktyviau ilsėtis (žaisti tinklinį, važinėti vandens dviračiu).
  • Nuodugniai aptarkite su gydytoju, kaip maitinsitės atostogų metu: ar jums būtina laikytis nurodytos dietos, ar galite sau leisti kokių nors išlygų. „Širdininkų“ maitinimosi režimas panašus: riebaus, kepto maisto ribojimas, vietoj kiaulienos ir jautienos – paukštiena ir žuvis, nuriebinti pieno produktai ir pan. Nepiktnaudžiaukite saldumynais, valgykite daugiau šviežių vaisių, ribokite druskos ir aštraus maisto vartojimą. Vartodami alkoholį stenkitės tarp tostų išgerti negazuoto mineralinio vandens. Bet jei gydytojas pasakė „alkoholiui – ne“, tai apie tokius gėrimus teks pamiršti.
  • Atkreipkite dėmesį į medicininį draudimą, kurį siūlo turistinė firma. Išsiaiškinkite visus klausimus, susijusius su medicininėmis paslaugomis užsienyje. Atminkite, kad draudime dažniausiai numatyta tik pirma ir skubioji pagalba. Chroniškų susirgimų gydymas nenumatytas.

Jei esate alergiškas...

Planuokite atostogas iš anksto. Sugalvokite, kaip ir kur atostogausite. Atkreipkite dėmesį į augalų žydėjimą tuose kraštuose. Jei nusprendėte vykti į užsienį, iš anksto susiraskite kelionių agentūrą, kuri galėtų pasiūlyti viešbutį, maitinimą ir kitas įstaigas, galinčias pasirūpinti alergiškais žmonėmis. Jei mieliau keliaujate savarankiškai, iš anksto susirinkite informaciją apie mitybos ypatumus toje vietovėje ar šalyje.

Pagalvokite apie maitinimąsi kelionėje. Jei esate alergiški maistui, tuomet geriausiai per atostogas maistą ruoštis patiems. Todėl, kad būtų lengviau, gyvenamąją vietą rinkitės su virtuvėle. Jums būtinus maisto produktus pasiimkite iš namų. Jei vis dėlto per atostogas nusprendėte valgyti maitinimo įstaigoje, būtinai apie alergiją maistui įspėkite personalą ir paprašykite, kad maistą gamintų be alergenų. Jei valgysite viešbutyje, priminkite, kad esate alergiški ir paprašykite patiekalą pakeisti.

Pasiimkite būtiniausius vaistus. Prieš išvykdami pasikonsultuokit su šeimos gydytoju ar alergologu. Jei tuo metu nėra alergijos simptomų ir nevartojate priešalerginių vaistų, į kelionę pasiimkite antihistamininių vaistų, kurių kelioninėje vaistinėlėje turėtų turėti net ir nealergiški žmonės. Visus vaistus laikykite jų pakuotėse kartu su gydytojo receptais. Tai svarbu, jei skrendate lėktuvu ir norite vaistus pasiimti su savimi į saloną. Nepamirškite ir instrukcijos, kada ir kokius preparatus naudoti. Turėkite „Alergiko pažymėjimą”, tai svarbu, jei ištikus alergijos priepuoliui negalėsite savimi pasirūpinti.

Keliaukite su savo pagalve. Tai aktualu alergiškiems dulkių erkutėms žmonėms.

Kelionės palydovas – diabetas

Sergant diabetu nereikia atsisakyti atostogų ar tolimesnių išvykų, nes didelių gliukozės svyravimų galima išvengti. Svarbiausia iš anksto pasirūpinkite priemonėmis, kurios padės valdyti ligą.

Kadangi atostogų metu didės fizinis aktyvumas, keisis mityba, reikės dažniau ištirti glikemiją, todėl pasiimkite aparatą, kuris nustato gliukozės kiekį kraujyje ir daugiau nei namuose naudojate savikontrolės juostelių.

Pasiimkite pakankamai vaistų, o skrisdami lėktuvu, medikamentus ir gliukozės kiekį matuojantį aparatą neatiduokite į bagažą, o laikykite su savimi. Turėkite ir dokumentą, patvirtinantį, kad sergate cukriniu diabetu – tai reikalinga tiek dėl medikamentų pervežimo, tiek nelaimės atveju.

Per atostogas nepamirškite apie gliukozės kiekio kraujyje kontrolę. Gliukozės kiekis kraujyje nevalgius turėtų būti 4,4-6,7 mmol/l, po valgio (2 val. nuo valgio pradžios) – iki 8,9 mmol/l.

Kiek įmanoma laikykitės mitybos režimo – valgyti dažnai, bet po nedaug. Tas pats mitybos principas galioja ir per atostogas.

Nepamirškite, kad maisto kiekis turi išlikti toks pats. Valgykite saikingai vaisius ir geriau jums įprastą maistą, neeksperimentuokite su neįprastais patiekalais, negerkite alkoholio, ypač jei esate nevalgę.

Aktyviai ilsintis ir esant didesniam nei įprastinis fiziniam krūviui, visų medikamentų dozės turi būti mažesnės, nes atsiranda hipoglikemijos pavojus. Todėl prieš išvykdami nepamirškite pasitarti su savo gydytoju endokrinologu.

Atostogos su vaiku

Vaikas, žinoma, ne liga, bet kad atostogos pavyktų ir visiems dalyviams jos būtų malonus išgyvenimas, vis dėlto labiau turite atsižvelgti į vaiko poreikius, nei savo norus. Pradėti reikia nuo kelionės tikslo, kur turėtų vyrauti švelnus klimatas, ir nuo prieglobsčio, kur mielai būtų laukiami vaikai. Toliau turite pasvarstyti, kokia transporto priemonė yra patogiausia jums ir jūsų vaikui nuvykti į poilsio vietą. Ir, žinoma, kad atostogos būtų sėkmingos, yra labai svarbus poilsio organizavimas.

Gero poilsio ir įdomių kelionių!

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (2)

simona 2010 bal. 26 21:54

as turiu bedu su oda, labai jautri, beria, jei audinys nepatinka iskart rausta. Radau tik tencel patalyne, kuri man idealiai tinka... ne tik kad svelni , bet ir odai leidzia kvepuoti

Aldona 2009 rugs. 1 09:20

Labai idomus straipsnis