B grupės vitaminai - gyvybiškai būtini sveikatai

Teksto dydis:

B grupės vitaminai - gyvybiškai būtini sveikatai

2012 bal. 18 12:15

Miela redakcija,
manau, kad esu per jauna vaikščioti pas gydytojus, tačiau bėdos, kurios mane vargina, esu įsitikinusi, būdingos daugumai jaunų darbingų žmonių.
Esu 28 metų grafinio dizaino studentė, šiuo metu baigiu rašyti magistro laipsniui gauti skirtą darbą. Be to, dar ir dirbu: maketuoju keletą knygų bei reklamos leidinių. Dieną visko nespėju, todėl tenka padirbėti ir naktimis. Vis dar negaliu atsigauti nuo praėjusią žiemą ir pavasarį lydėjusios nervinės įtampos. Labai išvargino ne tik akademinės studijos, bet ir asmeninio gyvenimo vingiai. Viskas susikrovė į vieną vietą, todėl dėl nuolatinės įtampos pašlijo nervai, negaliu gerai išsimiegoti. Nuo ilgo sėdėjimo dirbant kompiuteriu įsiskausta kaklas, pečiai, nugara. Savaitgalį padėjau močiutei tvarkytis sode. Matyt, pertempiau raumenis, o gal kiek pašalau. Dabar visa mano nugara atrodo it būtų surakinta.
Maža to, ėmė sausėti oda, trūkinėti lūpų kampučiai, peršti akis, vargina sutrikęs virškinimas. Suprantu, kad man trūksta poilsio, bet gal reikėtų kokių nors vitaminų? Patarkite, ką daryti, nes noriu sulaukti vasaros ir magistro diplomo. Studentė Rasa
Patyręs gydytojas vien tik atidžiai pažiūrėjęs į ligonį, nesunkiai gali nustatyti, kuo pastarasis skundžiasi. Pabandykite ir Jūs: jeigu iš veidrodžio į Jus žvelgia liūdnos akys, pavargęs žvilgsnis, vietoj šypsenos matote nutįsusius lūpų kampučius, regite papilkėjusią odą, sausus susišiaušusius plaukus ir aplūžinėjusius nagus, neabejotinai Jums trūksta B grupės vitaminų.
B grupės vitaminai ypač svarbūs nervų sistemos sveikatai. Kai jų trūksta, greičiau pavargstame, silpsta atmintis, dažniau skauda galvą, kamuoja migrena, padidėja dirglumas, gali nemaloniai tvinkčioti ar trūkčioti raumenys, varginti tirpimai, lūžinėti nagai, slinkti plaukai. Tokiais atvejais žmonės bando ieškoti rimtų ligų, o tokių negalavimų priežastis gali būti paprasčiausias B grupės vitaminų trūkumas.

Efektyviausi - B grupės vitaminų deriniai

Pats pirmasis B grupės vitaminas - tiaminas - buvo atrastas XX a. pradžioje, ieškant priemonės, galinčios pagelbėti žmonėms, daugelyje šalių sirgusiems sunkia liga, pasireiškiančia nervų pažeidimais, dėl kurių atsirasdavo galvos skausmai, atminties susilpnėjimas bei sutrikdavo eisena ir virškinimas (vadinamoji Beriberio liga). Šiandien yra žinoma apie 100 sveikatos sutrikimų, susijusių su B grupės vitaminų trūkumu. Todėl mokslininkai ir gydytojai, kalbėdami apie vitaminus, jau nebeaiškina kiekvieno iš jų vaidmens, o tiesiog nurodo juos kaip gyvybiškai būtinus sveikatai. Įrodyta, kad maksimalaus efekto galima pasiekti naudojant B grupės vitaminų derinius. B grupės vitaminų funkcijos yra ypač glaudžiai susijusios, todėl racionalu vartoti jų kompleksą.

Jeigu trūksta vitaminų B...

Trūkstant vitamino B1 gali varginti uždegiminės periferinių nervų ligos, kardiomiopatijos, širdies veiklos, virškinamojo trakto sutrikimai, skydliaukės ir hipofizės funkcijų nepakankamumo reiškiniai.
Trūkstant vitamino B6, atsiranda seborėjinis dermatitas, mažakraujystė, sutrinka kepenų veikla, gali varginti epileptiniai traukuliai, sutrikti valingų judesių koordinacija.
Jeigu trūksta vitamino B12, gali išsivystyti mažakraujystė, atsirasti deginantys skausmai burnos ertmėje, liežuvio spenelių atrofija. Blogiau jaučiamas maisto skonis, liežuvis pasidaro lygus, raudonas, pykina.

Trys muškietininkai - B1, B6, B12

B grupės vitaminai garantuoja normalius medžiagų apykaitos procesus organizme. Didesnėmis nei įprasta dozėmis vartojamas B vitaminų derinys pasižymi efektyviu nuskausminančiu poveikiu, todėl padeda esant įvairaus pobūdžio uždegimo sukeltiems skausmams.
B grupės vitaminai yra tirpūs vandenyje. Geriausiai organizmas įsisavina maiste esančius vitaminus. B1 – dalyvauja angliavandenių apykaitoje, taip pat perduodant nervinį impulsą raumenims, skatina normalų augimą, mažina acidozės reiškinius. B6 – lemia fermentinius procesus, vykstančius organizme ir ypač galvos smegenyse, skatina hemoglobino gamybą, riebalų ir angliavandenių apykaitą. B12 – dalyvauja svarbiuose medžiagų apykaitos procesuose, reguliuoja energijos kaupimą raumeniniame audinyje, kraujodaros procesus. Dalyvauja ląstelių dalijimosi procesuose, perduodant genetinę informaciją naujoms ląstelėms.

Komentuoti