Ekspertai rekomenduoja

Mitybos rekomendacijos esant aukštam kraujospūdžiui
Mitybos rekomendacijos esant aukštam kraujospūdžiui
Dietologija, Žana Antonova

Pirmiausia, sumažinkite natrio kiekį iki 2,4 g (tai atitinka 6 g druskos – maždaug vienas arbatinis šaukštelis) ar dar mažiau per dieną: venkite konservuotų ir marinuotų produktų, greito paruošimo maisto (fast food), sūdyto maisto (pvz. dešrelių, dešrų, sūdytų riešutų), gaminant naudokite kuo mažiau druskos.

Jeigu turite antsvorį (KMI >25) ar nutukimą (KMI >29.9) būtina koreguoti svorį.

Apribokite alkoholinių gėrimų vartojimą.

Nepamirškite apie fizinę veiklą. Skirkite tam bent 30 minučių. Pradėkite nuo kasdieninių pasivaikščiojimų ir didinkite tempą iki vidutinio intensyvumo.

Įtraukite į savo racioną daugiau vaisių (ypač turinčių daug kalio, pvz. bananas), daržovių ir mažo riebumo pieno produktų. Sumažinkite riebalų (sočiųjų riebalų ir cholesterolio) vartojimą: rinkitės maisto produktus be matomų riebalų (liesa mėsa), liesus pieno produktus, venkite riebių padažų, riebaluose ruoštų patiekalų.