Ekspertai rekomenduoja

Mitybos rekomendacijos plaučių vėžio profilaktikai
Mitybos rekomendacijos plaučių vėžio profilaktikai
Dietologija, Jūratė Dobrovolskienė

Tinkamai maitinantis galima sumažinti riziką susirgti plaučiu vėžiu 20-30 proc. Plaučių vėžio profilaktikai ypač svarbūs antioksidantai. Tai vitaminai A, E, C ir beta karotenai, mineralas selenas. Vitamino C yra uogose, daržovėse, bulvėse. Beta karoteno – vitamino A provitamino – geltonuose ir raudonuose augaliniuose produktuose: morkose, paprikose, pomidoruose, melionuose, arbūzuose ir kt. Vitamino A šaltinis – pieno produktų riebalai, kiaušiniai. Vitamino E yra riešutuose, sėklose bei augaliniuose aliejuose. Vartokite šviežią, virtą ar troškintą mėsą. Atsisakykite rūkytų, apskrudintų riebaluose, labai sūrių mėsos gaminių. Iš tiesų yra duomenų, kad šie produktai gali paskatinti piktybinių navikų vystymąsi. Lietuvoje seleno trūksta dirvožemyje, jo mažai augaluose bei maisto produktuose, todėl reikėtų naudoti maisto papildus ar vitaminus su šiuo mikroelementu.


Dietologijos klinika „Dietos sistema“

Asmeninio valgiaraščio sudarymas